هشدار روسیه درباره سوءاستفاده از سازمان امنیت و همکاری اروپا در بحران اوکراین

دولت روسیه درباره سوء استفاده از سازمان امنیت و همکاری اروپا به عنوان ابزاری برای تحریک احتمالی در اوکراین هشدار داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره تصمیم برخی کشورها مبنی بر خروج کارکنان هیئت نظارت وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا که در جنوب شرقی اوکراین فعالیت می‌کردند، ابراز نگرانی کرده است.

وی امروز یکشنبه اعلام کرد که ریاست فعلی و دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا به کشورهای عضو اطلاع داده‌اند که «برخی کشورها» تصمیم گرفته‌اند اتباع خود را که در بخش نظارت ویژه این سازمان در اوکراین فعالیت می‌کردند، با ادعای «تشدید شرایط امنیتی»، خارج کنند.

زاخارووا با بیان اینکه این تصمیمات نگرانی شدید مسکو را برانگیخته است، درباره «کشیده شدن هیئت نظارت به هیستری نظامی که واشنگتن ایجاد کرده است و سوء استفاده از آن به عنوان ابزاری برای تحریک احتمالی در اوکراین» هشدار داد.

وی ادامه داد: ما از اداره سازمان امنیت و همکاری اروپا می‌خواهیم که قاطعانه با تلاش‌ها بیهوده هیئت نظارت و جلوگیری از کشیدن شدن این سازمان به بازی‌های سیاسی بی‌فایده که در اطرافش در جریان است، مقابله کند.

ایالات متحده امروز اقدام به خروج ناظران عضو هیئت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا از جمهوری دونتسک در جنوب شرقی اوکراین کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.