رئیس‌جمهور اوکراین:
روسیه
تحریم شود

رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه دولت اوکراین طرفدار حل و فصل سیاسی_دیپلماتیک مناقشه است پیشنهاد کرد که تحریم های پیشگیرانه علیه نیات تهاجمی روسیه در اسرع وقت اعمال شود.

به گزارش سایت ریاست جمهوری اوکراین، ولادیمیر زلنسکی روز یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با چارلز میشل رئیس شورای اروپا گفت ما طرفدار حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مناقشه هستیم و همه خطرات را درک می کنیم و آماده مقابله با هر سناریویی هستیم.

وی تصریح کرد: اما ما از سال ۲۰۱۴ در این وضعیت قرار داریم و امروز برای ما دشمن اصلی وحشت است.

در این گزارش آمده است: «رئیس‌جمهور اوکراین همچنین بر ضرورت اعمال تحریم‌های پیشگیرانه علیه روسیه برای مهار نیات تهاجمی کرملین تاکید کرد.

میشل نیز به نوبه خود بر حمایت قوی و تزلزل ناپذیر اتحادیه اروپا از حاکمیت اوکراین تاکید کرد.

در این گفت و گو، طرفین در مورد وضعیت امنیتی بحث و در مورد آخرین مذاکرات بین المللی تبادل نظر و ارزیابی کردند.

مسکو بارها گفته است که قصدی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و تنها درصدد دریافت تضمین های امنیتی است که مانع از توسعه ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا (ناتو) می شود.

روابط آمریکا و غرب با روسیه از سال ۲۰۱۴ به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به آن کشور متشنج شد؛ غرب به بهانه دخالت روسیه در اوضاع داخلی اوکراین، روسیه را بارها تحریم کرده است اما مسکو این ادعای غرب را رد می‌کند.

بخش‌های غربی روسیه با توجه به همسایگی با اوکراین و نزدیکی به کشورهای عضو ناتو که کانون تنش بین روسیه و غرب است، برای روس‌ها اهمیت فراوان دارد و به آمادگی رزمی نیروهای نظامی مستقر در این مناطق توجه خاص می‌شود.

کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه بوده و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده است. در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.