هشدار آمریکا به روسیه درباره حمله به اوکراین

جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز یکشنبه در گفتگو با فاکس نیوز با رد احتمال تحریم روسیه قبل از حمله به اوکراین تأکید کرد که واشنگتن معتقد است احتمال حمله روسیه در آینده نزدیک زیاد است، اما اعمال تحریم‌ها در حال حاضر تنها خطرات را برای مسکو کاهش می‌دهد.

کربی توضیح داد: اگر یک عامل بازدارنده باشد و قبل از وقوع تجاوز یا تخلف از آن استفاده کنید، در این صورت اثر بازدارندگی خود را از دست خواهید داد.

وی افزود: اگر کسی را به خاطر کاری که هنوز انجام نداده است مجازات کنید، ممکن است ادامه دهد و آن را انجام دهد. بنابراین ما معتقدیم که با ذخیره نگه داشتن آنها (تحریم‌ها) اثر بازدارنده ای وجود دارد و با جامعه بین المللی و با ولادیمیر پوتین، (رئیس جمهور روسیه) در مورد شدت پیامدهای اقتصادی که ممکن است با آن مواجه شود، کاملا صریح بوده ایم.

با این حال، کربی اذعان کرد که حتی تهدید کنونی تحریم نیز چندان موثر به نظر نمی رسد و به آمریکایی ها در اوکراین هشدار داد که به دلیل احتمال وقوع جنگ، باید کشور را ترک کنند.

او هشدار داد: ما معتقدیم که با یک اقدام نظامی بزرگ ممکن است تنها چند روز فاصله داشته باشیم و این حمله می‌تواند یکی از همین روزها اتفاق بیفتد. بنابراین اکنون زمان حضور در اوکراین نیست، باید فوراً برای ترک آن برنامه ریزی کنید.

ادعاها مبنی بر حمله احتمالی روسیه به اوکراین اغلب از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی دیگر تکرار شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این گزارش‌ها را "پوچ و بی‌اساس" خواند و تأکید کرد که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.