حضور هیات اسرائیلی در وین

رژیم صهیونیستی دیپلمات‌هایی را به مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین فرستاده تا با مذاکره کنندگان گروه ۱+۴ به همراه آمریکا گفتگو کنند.

«جاشوا زارکا»، معاون مدیر کل در امور استراتژیک وزارت امور خارجه و «گیل رایش»، معاون مدیر کل سیاست گذاری کمیسیون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی به «دیوید نوسبام»، سفیر این رژیم در آژانس بین المللی انرژی اتمی و معاون وی در وین پیوستند و با «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران، دیدار کردند.

گفته شده آنها قصد دارند با همه هیأت‌های حاضر در مذاکرات شامل چین، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، انگلیس و ایالات متحده به جز ایران دیدار کنند.

سفر این هیئت صهیونیستی به وین در حالی است که «حسین امیر عبداللهیان»، وزیرخارجه ایران با اشاره به نزدیک شدن به مرحله حساس و مهم مذاکرات وین، لزوم جدیت و مسئولیت پذیری طرف‌های مذاکره کننده با ایران را مورد تاکید قرار داد و رسیدن به این مرحله از گفت‌وگوها را بیش از هر چیز، ناشی از رویکرد منطقی و نیز ابتکار عمل طرف ایرانی دانست.

وی بر لزوم توافق جمعی میان همه طرف‌های مذاکره کننده بر سر متن واحد و ضرورت لحاظ شدن مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.