بایدن: احساس می‌کنم که روسیه طی چند روز آینده به اوکراین حمله می‌کند

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت، "احساس" او این است که روسیه "طی چند روز آینده" به اوکراین حمله خواهد کرد.

پایگاه آکسیوس نوشت، نیروها و تجهیزات همچنان به مرز اوکراین می رسند و ناظران بین المللی از وقوع گلوله باران در سراسر خط تماس در شرق اوکراین خبر می دهند.

جو بایدن در این اظهاراتش گفت: همه نشانه‌هایی که ما داریم حاکی از این است که آنها آماده وارد شدن به اوکراین و حمله به اوکراین هستند. و هشدار داد که ریسک وقوع آن "بسیار بالا" است. وی افزود که همچنان "مسیر رفتن به سمت دیپلماسی" وجود دارد، اما او هیچ برنامه ای برای مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ندارد.

این صحبت‌های بایدن در حالی مطرح شدند که وزارت امور خارجه آمریکا اعلام داشت که روسیه بارت گورمن معاون سفارت آمریکا در مسکو را اخراج کرده است و در عین حال روسیه هشدار داد که در پاسخ به شکست آمریکا در رسیدگی به خواسته های امنیتی اش از جمله در قبال مساله گسترش ناتو گام های "نظامی-فنی" که مشخص نساخت، اتخاذ می کند.

خبر این اخراج تقریباً زمانی منتشر شد که روسیه پاسخ‌های کتبی خود را به آخرین پیشنهادات امنیتی ایالات متحده ارائه کرده در حالی که مسکو در آن تاکید کرده مساله "حمله روسیه به اوکراین" مطرح نیست و پیشنهاداتش برای توقف گسترش ناتو "نادیده گرفته شده اند."

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.