علم الهدی: مردم در برابر تمام مشکلات معیشتی مقاوم اند؛ همه این‌ها زمینه‌ساز ظهور امام زمان است

علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: تحریم‌ها مردم ما را از نظر اقتصادی مقاوم کرده است و الان در برابر تمام مشکلات معیشتی و فراز و نشیب‌های اقتصادی، مردم ما مقاوم اند. همه این‌ها زمینه‌ساز ظهور امام زمان است. این انقلاب سکوی حرکت و حضرت بقیه‌الله(عج) است.

امام جمعه مشهد گفت: تحریم‌ها مردم ما را از نظر اقتصادی مقاوم کرده است و الان مردم ما در برابر تمام مشکلات معیشتی و فراز و نشیب‌های اقتصادی مقاوم اند.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار کرد: امروز ۱۶ ماه رجب است. مثل امروز، حضرت فاطمه بنت اسد(س) در حالیکه مولا امیرالمومنین(ع) را روی دست داشت، از داخل کعبه بیرون آمد. در روز ۱۳ رجب در حالیکه این خانم دچار درد شده بود، به پرده کعبه آویخته شد و صدای انفجاری در فضای کعبه طنین انداخت و رکن مستجار شکافته شد و ایشان وارد کعبه شد و دیوار بسته شد. جمعیت آمدند تا در کعبه را باز کنند، اما نتوانستند.

وی ادامه داد: امروز پس از سه روز همان صدا در فضای مسجدالحرام پیچید و همان نقطه شکافته شد و حضرت فاطمه بن اسد(س) در حالیکه نوزادی روی دست داشت، از درون کعبه بیرون آمد. جناب ابی‌طالب(ع) با سرعت خود را به همسر و نوزادش رساند و نوزاد را در دست گرفت و دید چشمانش را باز نمی‌کند. پیامبر(ص) وارد مسجد شدند و مولا علی(ع) را در دست گرفتند، در همین حین مولا چشمان خود را به روی چشمان پیامبر گشود و اولین جمالی که دید، جمال آسمانی رسول‌الله(ص) بود. حضرت علی(ع) شروع به خواندن ۱۰ آیه ابتدایی سوره مومنین کرد، در حالیکه هنوز زمانی بود که پیامبر قرآن را بر کسی قرائت نکرده بودند. همه این معجزات امروز در مسجدالحرام رخ داد و امروز برای شیعیان، روز بزرگی است و معجزه وجود مقدس امیرالمومنین(ع) در امروز ظاهر شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد: دو هفته پیش به مناسبت اولین جمعه دهه فجر، من گفتم نسل‌های امروز ما نسبت به انقلاب چهار سوال دارند که به سه سوال در دو هفته گذشته پاسخ دادم و پاسخ به سوال چهارم باقی ماند. سوال چهارم این بود که آینده این انقلاب به کجا می‌رسد. هفته گذشته در خصوص دستاوردهای انقلاب، گفتم که در راس تمام این دستاوردها، اقتدار دین و اسلام قرار دارد.

علم‌الهدی با بیان اینکه هر کسی آینده انقلاب را در یک چیزی می‌بیند، اما انقلابیون برای توسعه دین انقلاب کردند، گفت: آینده انقلاب از نظر قدرت دین و جهانی شدن دین، یک مسیر بسیار سریع و تندی است و دین به سرعت در حال جهانی شدن است؛ چراکه الآن عصر ارتباطات است و مرزهای جغرافیایی کشورها از بین رفته و مرزهای فرهنگی اقوام و ملل در دنیا مطرح است که با توسعه ارتباطات و در دسترس قرار گرفتن تمام فرهنگ‌ها در اختیار مردم جهان، دنیا تبدیل به میدان مسابقه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و ایدئولوژی‌ها می‌شود.

وی افزود: هانتیگتون، مشاور کاخ سفید، از جنگ تمدن‌ها سخن می‌گفت، اما این جنگ نیست، مسابقه است. آن‌ها می‌خواهند مسابقه را به جنگ مبدل کنند، تا بنای قدرت‌های استکباری در سرکوبی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها قرار گیرد و در نتیجه تمدن استکبار بر دنیا حاکم شود. لذا تعبیر به جنگ تمدن‌ها می‌کنند، اما در اصل مسابقه تمدن‌ها در جریان است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه توسعه ارتباطات باعث دستیابی مردم دنیا به تمام فرهنگ‌ها و ایدئولوژی‌ها شده است، عنوان کرد: در این مسابقه، اسلام برنده است. این حرف من نیست، حرف اسحاق رابین ملعون، ۶ ماه پیش از اعدام است. او در دانشگاه لیون فرانسه، در یک کنفرانسی گفت قرن ۲۱، قرن زور نیست که ناوگان اقیانوس‌پیما قدرت و برتری را تعیین کند، قرن پول هم نیست که بانک‌ها قدرت را تعیین کنند. قرن ۲۱، قرن فرهنگ و ایدئولوژی است و اسلام قوی‌ترین ایدئولوژی است. رابین به غربی‌ها گفت اگر می‌خواهید در قرن ۲۱ آقایی غرب را حفظ کنید، باید اسلام را نابود کنید، چون تنها ایدئولوژی که با فطرت بشر مطابقت دارد، اسلام است که مورد پذیرش تمام انسان‌ها قرار خواهد گرفت. بنابراین قرن ۲۱، قرن آقایی اسلام است.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه آینده انقلاب، توسعه و جهانی شدن اسلام به وسیله انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: لذا مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، نهایت این گام دوم را ظهور ولایت عظما معرفی کردند. حال در داخل کشور و در مسیر زندگی اجتماعی ما، آینده انقلاب به کجا می‌رسد؟ آینده انقلاب به جایی می‌رود که دیگر مردم مدیریت‌های کلاسیک را قبول نمی‌کنند و به دنبال مدیریت‌های جهادی هستند. از این پس، مدیری در جامعه پذیرفته است که جهادی مدیریت و عمل کند. دیگر مدیریت‌های کلاسیک مبتنی بر تزویر مورد قبول نیست، مدیر باید با عمل جهادی خود مدیریت کند و بستر فرهنگ اجتماعی-سیاسی ما به طرف مدیریت جهادی به پیش می‌رود.

وی ادامه داد: در آینده زندگی ما در این کشور، توسعه عدالت جریان دارد، یعنی در آینده کشور ما، تمام زیاده‌خواهی‌ها منفور مردم می‌شود. میدان اقتصاد در کشور ما، میدان توسعه عدالت خواهد بود؛ چراکه مردم ما خواهان حذف تمام رانت‌ها و زیاده‌خواهی‌ها هستند. مردم عدالت می‌خواهند، لذا در جامعه آینده ما عدالت اقتصادی حاکم خواهد بود.

امام جمعه مشهد بیان کرد: خاصیت سیاسی جامعه ما در آینده، توسعه مقاومت در استکبارستیزی است. مردم دارند مقاوم بار می‌آیند. ۸ سال دفاع مقدس مردم ما را مقاوم کرد و امروز مقاومت به جایی رسیده است که رزمندگان ما دشمن را تا سر ۱۰ متری مرز اسرائیل عقب راندند و از آن جا، در حال جنگ با استکبار هستند. همچنین تحریم‌ها مردم ما را از نظر اقتصادی مقاوم کرده است و الان در برابر تمام مشکلات معیشتی و فراز و نشیب‌های اقتصادی، مردم ما مقاوم اند. همه این‌ها زمینه‌ساز ظهور امام زمان است. این انقلاب سکوی حرکت و حضرت بقیه‌الله(عج) است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.