پیش بینی بورس امروز 30 بهمن 1400

معاملات بازار سهام در هفته ای که سپری شد با درجازدن شاخص های بورس همراه شد. در شرایط فعلی، شاخص های بورس به دلیل برابری توان فروشندگان و خریداران احتمالا بدون تغییر بماند. انتظار میرود با توجه به روند معاملات در هفته گذشته، در روز شنبه نیز تغییرات محدودی را شاهد باشیم.

البته با توجه به توان خریداران و فروشندگان و سیگنال های ارسالی از وین به نظر می رسد شاخص های بورس تغییر محسوسی نداشته باشد اما جهت شاخص ممکن است صعودی باشد و رنگ شاخص سبز شود.

همزمان با بررسی سرانه معاملاتی حقیقی ها که شرایط نسبتا برابری را در بازار ایجاد کرده، به نظر می رسد در دو روز ابتدایی هفته پیش رو شاخص ها تغییر زیادی نداشته باشند. البته سیگنال های ارسالی از وین نشان می دهد بورس بازان نسبت به دورنمای بازار سهام امیدوار شده‌اند. 

با بررسی وضعیت فعلی، پیش بینی می شود شاخص کل بورس در روز شنبه در همان محدوده نیمه دوم کانال ۱.۲ میلیون واحد دنبال و پیگیری شود. در صورت افزایش توان فروشندگان در برابر خریداران، شاخص کل بورس حرکت خود را پله پله به نیمه اول کانال ۱.۲ میلیون واحد میرساند. این به شرطی است که سمت عرضه در چند روز متوالی به بازار فشار وارد کند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «2 اثر متفاوت مذاکرات وین بر بورس در آخرین روز بهمن 1400» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.