دیدار برجامی وزرای خارجه فرانسه و آمریکا

ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد، صبح امروز (شنبه) در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا دیدار و گفت وگو کرده است.

وی در پیام خود نوشت: امروز صبح در مونیخ با وزیر خارجه بلینکن دیدار کردم. هماهنگی مطمئن درباره بحران روسیه و فوریت تکمیل مذاکرات برای بازگشت به برجام با ایران و (منطقه) ساحل میان ما وجود دارد.

به گزارش ایسنا، درحالیکه دور هشتم مذاکرات رفع تحریم های ایران هم اکنون در وین، پایتخت اتریش با حضور مذاکره کنندگان طرف های برجام و حضور  غیرمستقیم جریان دارد، برخی مقامات از روند رو به جلو در این رایزنی ها خبر می دهند و معتقدند که حصول توافق نزدیک و در دسترس است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین ساعاتی پیش در صفحه توئیتر خود نوشت: روسای هیات‌های E۳ (آلمان، فرانسه و انگلیس) باید چند روز وین را ترک کنند اما تیم‌های آن‌ها برای مذاکرات بیشتر در پایتخت اتریش در دسترس خواهند بود!

وی ادامه داد: این دلگرم‌کننده است! ما به تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات درباره برجام نزدیک هستیم.

همچنین جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود تاکید کرد که در روزهای گذشته پیشرفت قابل توجهی در گفت وگوهای وین حاصل شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

علی باقری رئیس هیات مذاکره کننده ایران در وین نیز به تازگی در یک پیام توئیتری خاطر نشان کرد: بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم، اما تا وقتی درباره همه‌ چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است. واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه چهار سال گذشته لازمه تحقق این هدف است.

‌باقری تاکید کرد: زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرارسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.