گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار رمزارزها

ترس شدید در بازار رمزارزها/ بازگشت بیت‌کوین به زیر مرز 40 هزار دلاری

کدخبر: ۴۷۷۳۸۷
اقتصادنیوز: امروز قیمت بیت کوین دوباره به زیر 40000 دلار رفته و اتریوم هم با افت قابل توجه در دو سه روز گذشته، به کمتر از 2800 دلار رسیده است.
ترس شدید در بازار رمزارزها/ بازگشت بیت‌کوین به زیر مرز 40 هزار دلاری

به گزارش اقتصادنیوز بیت کوین با افت بیش از یک درصدی نسبت به روز گذشته، به پایین‌تر از 40000 دلار رسیده و حوالی قیمت 39900 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی آن هم منفی 5 درصد است. ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته کمتر از 21 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم عدد 755 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

افت اخیر بیت کوین باعث شده یک بار دیگر ترس بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم شود. شاخص ترس و طمع بیت کوین هم عدد 25 را نشان می دهد که حاکی از ترس معامله گران است.

افزایش اعتماد به نفس منتقدان بیت کوین

افت چند روز گذشته بیت کوین باعث شده یک بار دیگر مخالفان ارزهای دیجیتال با اعتماد به نفس بیشتری حرف از کاهش ارز ارزهای دیجیتال بزنند. پیتر شف، کارشناس اقتصادی آمریکایی که از منتقدان معروف بیت کوین است، گفته که در نمودار بیت کوین الگوی سقف دوقلو دیده می شود که این الگو، نوید یک افت شدید را می دهد. او گفته که بیت کوین در صورت رسیدن به کمتر از 30000 دلار، می تواند تا 10000 دلار هم سقوط کند و پس از آن هم حتی می تواند به صفر برسد!

از طرفی تیم تجزیه و تحلیل Santiment  که از منابع آماری معتبر در زمینه ارزهای دیجیتال است، اعلام کرده که با افت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار، شاخص MVRV در بازه زمانی 30 روزه که یک معیار نوسانی خوب برای معامله گری است، به محدوده منفی رفته است. طبق نوشته Santiment  ، زمانی که شاخص MVRV به زیر صفر می رود، از لحاظ تاریخی ریسک کمتری برای خرید بیت کوین وجود دارد و با این حساب، معامله گران را تشویق به خرید بیت کوین در قیمت های فعلی کرده است.

3

اتریوم در محدوده خطر

وضعیت اتریوم هم چندان جالب نیست. بزرگ ترین آلت کوین بازار هم اکنون با افت حدود 4.5 درصدی، در حدود قیمت 2760 دلار معامله می شود. بازدهی هفتگی اتریوم هم به منفی 4.5 درصد رسیده است. ارزش معاملات اتریوم در شبانه روز گذشته بیش از 14 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم 331 میلیارد دلار است.

در اکوایران ببینید؛

امروز وبسایت cointelegraph که از منابع معتبر اخبار و تحلیل در زمینه ارزهای دیجیتال است با انتشار گزارشی تحلیلی درباره وضعیت اتریوم، هشدار داده که قیمت دومین ارز بزرگ بازار می تواند تا 1700 دلار هم کاهش داشته باشد. این البته به شرطی است که قیمت نتواند از مقاومت 2900 دلاری عبور کند و گاوها، بازار را به دست خرس ها بسپارند.

وضعیت قرمز در آلت کوین ها

آلت کوین ها همزمان با سقوط بیت کوین، قرمز شده اند و اکثر آن ها منفی هستند. در فهرست 50 ارز برتر بازار، تنها دوج کوین و ترا مثبت هستند که البته آن ها هم کمتر از نیم درصد رشد کرده اند. مابقی ارزها منفی هستند و نکته مهم اینجاست که بیش از 20 ارز، بالای 4 درصد افت را ثبت کرده اند.

تتا نتورک و سندباکس، با افت بیش از 7 درصدی، منفی ترین ارزها هستند. همین دو ارز، با ثبت افت بیش از 16 درصدی، بدترین عملکرد را در مقیاس هفتگی هم داشته اند.

کاهش ارزش بازار تا 1.81 تریلیون دلار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با افت بیش از دو درصدی در شبانه روز گذشته، به 1.81 تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم 11 درصد افت داشته و رقم 71 میلیارد دلار را نمایش می دهد.

ارزش معاملات استیبل کوین ها 57 میلیارد دلار بوده که 80 درصد ارزش معاملات کل بازار است. ارزش معاملات دیفای هم 9 میلیارد دلار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید