نمادهای پیشران بازار سهام امروز/ کاهش ارزش معاملات

در معاملات روز یکشنبه، اول اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۷ هزار و ۷۸۵ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۰۵ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۶۵۷ واحدی در سطح ۳۲۴ هزار و ۴۳۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۴ واحد پائین آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۴۷۶ واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۱۷۳ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۱۲ نماد بورسی و ۶۱ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۹۵ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۱۰ نماد بورسی و ۸۵ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۳۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای لیدر بازار سهام

در اولین روز کاری اسفند ماه قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌ «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» افزایش یافت و این گروه سبزترین گروه‌‌ بازار بود. وبملت، وتجارت، ونوین و وبصادر در کنار نماد حکشتی ۵ نمادی بودند که بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین بیشترین ورود پول حقیقی بازار به سهام وبملت اختصاص داشت. 

امروز نمادهای «فارس»، «وغدیر» و «نوری» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «هرمز» و «شگویا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فزر»، «سمگا» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس وبملت صدرنشین است و خودرو و وتجارت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «ریزش شاخص بورس /زور بانک‌ها به بازار سهام نرسید»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.