آمادگی سوریه برای برقراری روابط با جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ریاست جمهوری سوریه از آمادگی و تلاش خود برای برقراری روابط با جمهوری‌های "لوهانسک" و "دونتسک" خبر داد.

ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سوریه تاکید می‌کند که آماده تلاش برای ایجاد و تقویت روابط با جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در چارچوب منافع مشترک و احترام متقابل است.

در این بیانیه آمده است: این موضع ریاست جمهوری سوریه ناشی از این اعتقاد است که بحران اوکراین مشکلی است که توسط کشورهای غربی به ویژه آمریکا و برای ایجاد تفرقه میان ملت‌ها و تضعیف امنیت ملی روسیه ایجاد شده است.

ریاست جمهوری سوریه همچنین تاکید کرد: این موضع همچنین ناشی از اصل ثابت سوریه است که مقابله با سیاست‌های غرب را یک منفعت مشترک و دائمی برای همه ملت‌های مخالف سلطه‌گرایی می‌داند که باید به هر طریق ممکن با آن مقابله کرد.

پیشتر نیز دیمیتری سابلین، نماینده مجلس دومای روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرده بود: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه گفته که دمشق آماده به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های "لوهانسک" و "دونتسک" است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دوشنبه شب در سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که روسیه، "لوهانسک" و "دونتسک" را به عنوان جمهوری‌های مستقل از اوکراین به رسمیت می‌شناسد.

رئیس جمهور روسیه ضمن اعلام به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های "دونتسک" و "لوهانسک" قراردادهایی برای به رسمیت شناختن استقلال این دو منطقه خودمختار را امضا کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.