اولیانوف: مذاکرات وین در شرف عبور از خط پایان است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با ارائه گزارشی از دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین از پیش‌رفت عمده در روند مذاکرات خبر داد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: با انریکه مورا هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین دیدار کردم.درباره وضع فعلی امور تبادل نظر کردیم.

اولیانوف درباره پیش‌رفت مذاکرات گفت: ظاهرا مذاکرات احیای برجام نزدیک به عبور از خط پایان است.

این دیدار هم‌زمان با برگزاری دور هشتم مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای[برجام] انجام شده است.

هیات‌های مذاکره‌کننده در وین، در سطوح مختلف سیاسی، حقوقی و فنی در حال بررسی آخرین مراحل ترتیبات اجرایی توافقی هستند که بتواند توافق به دست آمده در سال ۲۰۱۵ را یک بار دیگر به اجرا درآورند؛ توافقی که در می ۲۰۱۸ با خروج یک جانبه آمریکا از آن و اجرا نشدن تعهدات از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی اجرایی نشد.

انریکه مورا، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات وین نیز ساعاتی پیش در این باره در صفحه توییترش نوشت: مذاکرات وین درباره برجام در لحظه‌ای سرنوشت‌ساز قرار دارد. پس از ده ماه مذاکره به پایان کار نزدیک می‌شویم. نتیجه هنوز معلوم نیست.

مورا ادامه داد: مسائل مهم باید حل شوند. اما تمامی هیات‌های مذاکره‌کننده کاملا تعامل دارند. کار فشرده در کوبورگ ادامه داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.