خبر مهم استاندار تهران درباره کالاهای اساسی

محسن منصوری عصر سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران با تاکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر بازار شب عید افزود: به لحاظ ذخیره‌سازی کالاهای اساسی، مشکلی نداریم و در این بخش کسری‌ وجود ندارد.

وی افزود: در ۴۰ روز گذشته مجموعا بازار آرام بوده و تورمی نداشتیم و تنها در شش قلم همچون برنج، گوشت، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز البته موز افزایش قیمت داشتیم و باید بررسی شود وجود کاهش نرخ دلار چطور افزایش قیمت در موز داشته‌ایم.

استاندار تهران با تاکید بر تنظیم بازار شب عید تاکید کرد: از حدود دو هفته دیگر وارد پیک خرید شب عید خواهیم شد. در دو سال گذشته با وجود کرونا، خریدهای عید خیلی وجود نداشته و امسال نیز شرایط کرونایی استمرار دارد اما ممکن است کمی دید و بازدیدها بیشتر شود و در ادامه ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد لذا باید تمهیدات لازم برای این موارد در نظر گرفته شود.

منصوری ادامه داد: به لحاظ تنظیم بازار در شرایط ویژه‌ای قرار داریم و بعضا مواردی همچون مذاکرات با دلیل و بی‌دلیل بر روی تنظیم بازار تاثیرگذار است لذا باید نظارت اطلاعاتی و برنامه‌ای روی تنظیم بازار داشته باشیم.

به گفته منصوری، بی‌تردید تنظیم بازار نیازمند نظارت بر فرایندهاست و باید فرایندها را تحلیل کنیم و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم قیمت‌گذاری روی کالاها و درج قیمت کالاها نیز گفت: درج قیمت در همه صنوف روی کالاها تکلیف است؛ وزارت صمت تدبیر جدیدی در این بخش اندیشیده که تا حدود زیادی این مساله حل و فصل خواهد شد که البته باید نظارت‌ها به صورت دقیق اعمال شود که حتما روی همه کالاها در سطح شهر قیمت درج شده باشد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت به قیمت‌ها باید با جدیت پیگیری لازم را داشته باشیم و تشکیل نظارت‌ها باید با برنامه‌ای عملیاتی در متن بازار اجرا شود. تجربه نشان داده که خیلی توان نظارت بر خرده‌فروشی‌ها را نداریم اما مهم این است که نظارت جدی بر عمده‌فروشی‌ها اعمال شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید مساله احتکارهای احتمالی مورد توجه قرار گیرد؛ این موضوع در شورای تامین مطرح شده ولی باید به صورت جدی در ایام پایانی سال دنبال شود.  مساله دیگر فروش فوق‌العاده و ویژه شب عید است که از اصناف درخواست کردیم این موضوع را دنبال کنند تا مطالبه مردم برای فروش فوق‌العاده به ویژه در ایام پایانی سال پاسخ داده شود.

منصوری بر لزوم توجه به بحث خرید اینترنتی و استقبال خوب مردم تاکید کرد و گفت: برخی فروشگاه‌های معتبر اینترنتی کالاهای خوبی را با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کنند و نظارت خوبی روی آنها وجود دارد. باید این موضوع به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد چراکه در شهری همچون تهران بهره‌گیری بهینه از زمان، کاهش آلودگی هوا و ترافیک را به همراه دارد لذا نیاز است این موضوع گسترش بیشتری داشته باشد.

استاندار تهران: مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.