دستور جدید مخبر درباره گسترش همکاری‌های ایران و قزاقستان

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: باید برنامه عملیاتی جدی به منظور گسترش همکاری های ایران و قزاقستان هر چه زودتر تهیه شود.

محمد مخبر صبح امروز(سه شنبه) در دیدار با «بخیت سلطانوف» معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان بر ضرورت ارتقای تبادلات و همکاری های بین دو کشور در زمینه های تجاری، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و معدنی تاکید کرد و گفت: امکانات موجود در ایران و قزاقستان زمینه مناسبی برای تبدیل دو کشور به هاب منطقه ای است که در این راستا فعالیت بیش از گذشته کمیسیون های مشترک بین دو کشور می تواند به این هدف کمک نماید.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه های تخصصی می تواند به شناسایی فرصت ها و ظرفیت ها به فعالان بخش خصوصی و تجار دو کشور کمک شایان توجهی نماید و باید برنامه عملیاتی جدی به منظور گسترش همکاری های ایران و قزاقستان هر چه زودتر تهیه شود.

معاون اول رئیس جمهور به نقش سازمان های همکاری شانگهای، اکو و اوراسیا در پررنگ تر شدن مبادلات بین کشورهای عضو این سازمانها اشاره و تصریح کرد: دولت های عضو سازمان های منطقه ای باید تمام تلاش خود را برای حمایت از بخش خصوصی و تسهیل رفت و آمدهای تجاری بین فعالان و کارآفرینان کشورهای منطقه بکار ببندند.

دستور جدید مخبر:مخبر: برنامه عملیاتی برای گسترش همکاری‌های ایران و قزاقستان تهیه شود

معاون نخست وزیر و وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان نیز در این دیدار با استقبال از سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر افزایش و ارتقای همکاری های همه جانبه با کشورهای همسایه گفت: قزاقستان از این سیاست ریاست جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند و سطح بالای اعتماد و روابط بین رهبران سیاسی دو کشور کمک می کند تا مشکلات موجود بر سر راه برداشته شود.

سلطانوف افزود: برگزاری نشست های کمیسیون مشترک بین دو کشور و همچنین نمایشگاه های تخصصی ابزار محکمی برای توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان است و با تشکیل انجمن تجار و بخش خصوصی دو کشور می توان چشم انداز روشنی نسبت به گسترش همکاری ها بین دو کشور داشت.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های جهانی، بر ضرورت برداشته شدن تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

گفتنی است، در این دیدار که وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رییس کمیسیون مشترک دو کشور نیز حضور داشت زمینه های گسترش همکاری ها در بخش های مختلف نیز مورد گفتگو و بررسی قرار گرفت.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.