عملکرد بازار سهام سه شنبه 3 اسفند 1400/حرکت روبه جلوی معاملات خُرد در بورس و فرابورس

معاملات بازار سهام در روز سه شنبه به مسیر صعودی خود ادامه داد اما نسبت به روز دوشنبه اوضاع متفاوت بود. شاخص کل بورس با افزایش ۳.۲ هزار واحدی (معادل ۰.۲۵ درصد) در نقطه ۱.۲۸۴ میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش ۷۸۲ واحدی (معادل ۰.۲۴ درصد) در نقطه ۳۲۸.۶ هزار واحد ایستاد.

فارس، شبندر، شپنا، شتران و فملی جزء سهم‌هایی بوند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشت. شاخص کل فرابورس هم با افزایش ۱۵.۰۳ واحدی در نقطه ۱۷.۵ هزار واحد ایستاد. شاوان، مارون، اتکای، رنیک و حسینا جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل فرابورس داشتند.

حرکت روبه جلوی معاملات خُرد در بورس و فرابورس

ارزش کل معاملات البته امروز رشد کرد و به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید. سهم ارزش معاملات خُرد هم در بازار با روندی روبه جلو ۳.۵۲ هزار میلیارد تومان شد.

البته حقیقی ها برخلاف روز قبل که ورودی پول به بازار سهام داشتند، در معاملات امروز ۲۲۵.۸ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند و ۴۴.۳ میلیارد تومان نیز به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند.

سرانه معاملاتی حقیقی ها هم به نفع خریداران بود؛ بدین معنا که حقیقی ها بیشتر در موقعیت خریدار ظاهر شدند. بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها ۲۷.۱ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها ۲۳.۹ میلیون تومان بود.

متن کامل این گزارش را با تیتر «کاهش فاصله خریداران و فروشندگان بورس تهران / حرکت روبه جلوی معاملات خُرد سهام» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.