واکنش عجیب ترامپ به تصمیم پوتین علیه اوکراین

ترامپ به تصمیم پوتین برای به رسمیت شناختن مناطق جدا شده از اوکراین واکنش نشان داد و شخصیت پوتین را ستود.

به گزارش هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه در واکنش به تصمیم «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه درباره به رسمیت شناختن دو منطقه جدا شده از شرق اوکراین، این تصمیم پوتین را ستود و آن را اقدامی «از سر نبوغ» توصیف کرد.

ترامپ در گفتگویی اعلام کرد که تصمیم «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن جمهوری‌هایدونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، اقدامی «هوشمندانه» و «بسیار زیرکانه» بود.

او گفت: «این اقدام از سر نبوغ است، پوتین بخش بزرگی از اوکراین را مستقل اعلام می‌کند، و این فوق العاده است.»

ترامپ که در دوران ریاست جمهوری‌اش، مدام از پوتین ستایش می‌کرد و به دنبال روابط نزدیک با شخص پوتین بود، در اظهارات خود افزود: او یک حافظ صلح خواهد بود. این قوی‌ترین نیروی صلح است. ما می‌توانیم از آن در مرز جنوبی خود استفاده کنیم. این قوی‌ترین نیروی صلحی است که من تا به حال دیده‌ام. تعداد تانک‌های ارتش بیش از آنچه تا به حال دیده‌ام وجود دارد. آنها صلح را بسیار خوب حفظ خواهند کرد.»

ترامپ در عین حال در این گفتگو نیز ادعاهای خود مبنی بر دزدیده شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تکرار کرد و گفت که اگر او رئیس جمهور بود، پوتین هرگز چنین کاری را انجام نمی‌داد.

ترامپ در این ارتباط گفت: «این مسئله هرگز با وجود ما اتفاق نمی‌افتاد. اگر من در مقام خود بودم، حتی مسئله اوکراین قابل فکر هم نبود. می‌دانید پاسخ بایدن به تحولات اوکراین چه بود؟ او پاسخی نداشت.»

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: «روسیه در دوره دولت بایدن بسیار بسیار ثروتمند شده و قیمت نفت دو برابر شده و به زودی سه و چهار برابر خواهد شد. تحریم‌های ضعیف نسبت به تصرف بخشی از یک کشور و یک قطعه عظیم از زمین‌های استراتژیک یک کشور، اقدامی بسیار ناچیز است.»

همچنین در اکوایران ببیند: صیانت به سحر نرسید / توقف موقت طرح محدودسازی اینترنت

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.