عکسی تکان‌دهنده از صحنه اعدام که جهان را
تحت تاثیر قرار داد

برنامه «عکس های تکان دهنده» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به نمایش و بررسی تصویر «اعدام در سایگون» می‌پردازد.

«عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که هر هفته با انتخاب عکسی تاثیرگذار و ماندگار در تاریخ به بررسی و نقد آن می‌پردازد، در این قسمت به سراغ عکسی با عنوان «اعدام در سایگون» رفته است.

این عکس توسط ادی آدامز عکاس آمریکایی در اول فوریه ۱۹۶۸ در منطقه جنگی سایگون، ویتنام جنوبی ثبت شد. تصویر اعدام یک ویت کنگی غیرنظامی توسط سرتیپ نگوک لوآن در خلال جنگ ویتنام است.

عکسی از صحنه اعدام که جهان را تکان داد!

ادی آدامز که در ۱۲ ژوئن سال ۱۹۳۳ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا متولد شد، در ۱۴ جنگ حضور داشت. تأثیرگذارترین عکس های او بدون شک عکس هایی بود که وی در خلال جنگ ویتنام گرفت. عکس هایی که واقعیت زندگی را نشان می دهد، عکس هایی از پناهندگان ویتنامی، عکسی از حمله دزدان دریایی، تجاوز به زنان پناهنده، غارت اموال آنها و سایر آسیب ها و تصویری که نشان دهنده تلاش مادر برای محافظت از پسرش در جنگ خانه به خانه در ویتنام  است همگی از جمله تصاویر تاثیرگذار ثبت‌شده توسط این عکاس هستند.

«عکس‎های تکان‎ دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است. این برنامه روز جمعه ۶ اسفند ماه ساعت ۰۳:۱۵ بامداد به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعت ۱۰:۱۵ ،۱۹:۱۵و شنبه ساعت‌های ۲۱:۴۵،۱۴:۱۵،۰۸:۴۵ و یکشنبه ساعت ۱۶:۴۵برای اسپانیایی‌زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.