جزئیات پروتکل‌های کرونایی برای سفرهای جاده‌ای در نوروز اعلام شد

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که براساس آخرین پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا همه مسافرانی که می‌خواهند در این ایام و تا پس از نوروز سال جدید از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند باید کارت واکسن داشته باشند و علائم بیماری هم نداشته باشند.

داریوش باقرجوان درباره آخرین پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی ابلاغ شده برای سفرهای نوروزی اظهار کرد: همه مسافرانی که می‌خواهند در ایام نوروز از وسائل حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای سفرشان استفاده کنند حتما باید کارت واکسن را به همراه داشته باشند و حتی در صورت واکسیناسیون اگر علائم بیماری داشته باشند نمی‌توانند از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مردم در هنگام استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی اگر شاهد بروز تخلفات به ویژه در حوزه پروتکل‌های بهداشتی بودند می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۴۱ سازمان راهداری یا سامانه پیام‌کوتاه ۲۰۰۰۱۴۱ ارتباط برقرار کرده و شکایت‌های خود را اعلام کنند که در این صورت با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: مسافران به محض این‌که شکایت خود را اعلام کنند از آنها اطلاعات مورد نیاز دریافت خواهد شد و پس از آن به این مسافران کد رهگیری دارای شناسه‌ای خواهیم داد تا نتیجه را به آنها اعلام کنیم.

باقرجوان اظهار کرد: پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا مشمول سفرهای جاده‌ای با اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی خواهد شد، پایانه‌های مسافری و مدیریت آن با شهرداری‌ها است اما از لحظه‌ای که مسافر می‌خواهد از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کند وظیفه نظارت، کنترل و مدیریت با سازمان راهداری است بنابراین علائم ظاهری همه مسافران قبل از سوار شدن چک خواهد شد و به مسافران توصیه می‌کنیم در صورتی که علائم بیماری دارند به هیچ وجه به پایانه‌های مسافری مراجعه نکنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که یک مسافر دارای علائم ظاهری و مشکوک به کرونا سوار وسائل حمل و نقل عمومی شود مرتکب تخلف شده و با او برخورد خواهد شد و توصیه کردیم که در اولین ایستگاه که مسافر می‌تواند پیاده شود آن را از وسیله نقلیه مورد نظر پیاده کرده و از دیگر مسافران جدا کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.