روسیه: ۷۴ هدف نظامی در شرق اوکراین از خدمت خارج شدند

ایگور کوناشنکوف گفت: این اهداف شامل ۱۱ فرودگاه نیروی هوایی اوکراین، سه پایگاه فرماندهی، یک پایگاه دریایی و ۱۸ ایستگاه راداری برای سامانه‌های دفاع هوایی S-۳۰۰ و Buk-M۱ است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین اشاره کرد که ارتش روسیه یک هلیکوپتر جنگی و چهار پهپاد بیرقدار TB۲ ساخت ترکیه را سرنگون کرده است.

او تاکید کرد: نیروهای روسی شهرها و تأسیسات اجتماعی در داخل اماکن نظامی اوکراین را هدف قرار نمی دهند.

کوناشنکوف افزود: نیروهای جمهوری خلق دونتسک تا فاصله هفت کیلومتری به محور شهر ولنواخا نفوذ کردند و با اشاره به تسلیم شدن ۱۴ سرباز اوکراینی که متعهد شدند آنها را پس از تعهدات کتبی درباره خودداری از مقاومت مسلحانه آزاد کنند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای جمهوری خلق لوهانسک به پیشروی خود در مجاورت شهر سیپینوئی ادامه می دهند و یک کیلومتر دیگر به داخل شهر نفوذ کرده اند اما آنها عمدتاً با مقاومت گروه های ملی گرای مسلح روبرو هستند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز امروز پنجشنبه به ارتش روسیه دستور داد تا با سربازان اوکراینی با احترام رفتار کنند و گذرگاه‌های امن را برای کسانی که سلاح‌های خود را زمین می‌گذارند، ایجاد کنند.

حمله روسیه به اوکراین پس از تشدید حملات اوکراین به مناطق شرق این کشور در دونباس به ویژه پس از به رسمیت شناخته شدن استقلال آنان از سوی روسیه و به درخواست رؤسای این مناطق صورت گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.