برنامه‌ریزی اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه

یک مقام اتحادیه اروپا امروز (جمعه) دقایقی پس از درخواست ولودیمیر زلنسکی برای اقدامات "سریع و قویتر" درخصوص مجازات روسیه گفت که اتحادیه اروپا در حال برنامه‌ریزی دور سوم تحریم‌ها علیه مسکو است.

به گزارش رویترز، این مقام اظهار کرد که سفیران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا حتی قبل از تصویب موج بعدی تحریم‌ها، روز جمعه توافق کردند که دارایی‌های اروپایی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور را مسدود کنند.

این مقام رسمی اتحادیه اروپا که نخواست نامش فاش شود، عنوان کرد: ما تا جایی که می‌توانیم "به سرعت" در حال حرکت حرکت هستیم و افزود این اتحادیه می‌تواند بسیاری از "الیگارش‌های روسی" را بیشتر از پیش مورد هدف قرار دهد.

اوایل روز جمعه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از اروپا خواست در اعمال تحریم‌ها علیه مسکو "سریع‌تر و قوی‌تر" عمل کند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا از ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ در بروکسل با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا درخصوص جزئیات این بسته تحریمی گفت‌وگو کنند.

این تحریم‌ها همچنین "نخبگان روسیه" را مورد هدف قرار خواهد داد و "محدودیت‌های سخت‌تری" را برای سفر دیپلمات‌ها اعمال خواهد کرد اما رهبران اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که واردات انرژی روسیه را محدود نکنند یا اینکه پس از مخالفت‌های آلمان و ایتالیا، ارتباط روسیه را با سوئیفت قطع کنند. تصمیمی مبنی بر تحریم خود شخص پوتین و لاوروف امروز (جمعه) مطرح شد.

«برونو لومر»، وزیر دارایی فرانسه که میزبان نشست همتایان اتحادیه اروپا در پاریس برای بحث درخصوص پیامدهای اقتصادی بود، گفت: حذف روسیه از معاملات سوئیفت یک گزینه است اما تنها به عنوان آخرین راه حل باید به آن نگاه کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.