اعلام ارزش تجارت ایران و اوکراین

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و اوکراین با اعلام اینکه در مجموع طی ۱۰ ماهه امسال تجارت خارجی ما با اوکراین ۱۶۲ میلیون دلار بوده است، گفت: بروز جنگ در کشور اوکراین باعث شده تا سرمایه گذاری ما در بخش کشت فراسرزمینی دچاراختلال شود.

سید رضا نورانی در رابطه تبادلات تجاری ایران و اوکراین، اظهارداشت: به دلیل غنی بودن خاک اوکراین ایران سرمایه گذاری مختلفی در بخش کشت فراسرزمینی در این کشور انجام داده است به نحوی که یکی از سیاست های ما تولید محصولات کشاورزی از جمله غلات در این کشور است.

وی با بیان اینکه بروز جنگ در کشور اوکراین باعث شده تا سرمایه گذاری ما در بخش کشت فراسرزمینی دچاراختلال شود، گفت: ما امیدواریم این موضوع در اسرع وقت با پایان مناقشات برطرف گردد.

این عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و اوکراین با اعلام اینکه ما تجارت دوجانبه ای نیز با اوکراین داریم، افزود: در بخش صادرات ما محصولات کشاورزی پوشاک و اقلام دیگری به این کشور صادر و از اوکراین برخی از محصولات از جمله غلات وارد می کنیم.

تجارت 162 میلیون دلاری ایران و اوکراین طی 10 ماهه امسال

نورانی با تاکید براینکه در ده ماهه امسال تبادلات تجاری ایران و اوکراین افزایش پیدا کرده است، گفت: در سال ۹۹ واردات ما از اوکراین حدود ۱۹۸ هزار تن به ارزش۵۶ میلیون دلار بود. این روند در ۱۰ ماهه امسال به ۱۷۴ هزار تن معادل ۱۱۱ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش صادارت نیز در ده ماهه امسال ما با رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته  روبه رو شده ایم به نحوی که در این مدت ۷۶ هزار تن به ارزش ۵۰ میلیون دلار صادرات به این کشور داشته ایم. اقلام صادراتی ما به این کشور شامل ماهی، پسته، انگور، شیلات، مواد غذایی و اقلام شیمیایی و معدنی است.

نورانی تصریح کرد: در مجموع طی ۱۰ ماهه امسال تجارت خارجی ما با اوکراین ۲۵۷ هزار تن معادل  ۱۶۲ میلیون دلار بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.