سناتور آمریکایی عنوان کرد که برای قطع دسترسی تمامی بانک‌های روسیه به سوئیفت باید تحریم‌های ثانویه به سبک ایران علیه روسیه اعمال شود.

" پت تامی" این سناتور جمهوری‌خواه در توییتی نوشت: می توانیم دسترسی برخی بانک های روسی به سوئیفت را قطع کنیم اما برای به زانو درآوردن اقتصاد روسیه، نمی توانیم فقط دسترسی برخی بانک های روسیه را از سوئیفت قطع کنیم. باید همه بانک های روسیه را در اقتصاد جهان منزوی کنیم.

این سناتور جمهوری خواه در ادامه این توییتش عنوان کرد: به همین دلیل باید تحریم‌های ثانویه به سیک تحریم علیه ایران اعمال شود که براساس آن بانک های خارجی مجبور می شوند بین تجارت با آمریکا و روسیه یکی را انتخاب کنند.

همزمان با چهارمین روز جنگ در اوکراین، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز یکشنبه اعلام کرد که هیاتی از روسیه متشکل از مقاماتی از وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و دفتر رئیس جمهوری این کشور برای مذاکره با اوکراین، وارد بلاورس شد.

دیپلمات‌ها می گویند؛ این نشست به درخواست آمریکا و آلبانی برگزار خواهد شد تا در پی وتوی قطعنامه پیشنهادی قبلی این دو کشور از سوی روسیه، بحران اوکراین و محکومیت اقدام نظامی مسکو را در مجمع عمومی سازمان ملل پیگیری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.