سایه جنگ از سر ارزهای دیجیتال کنار رفت؟

بیت کوین در کانال ۳۹۰۰۰ دلار معامله می شود و نسبت به روز گذشته رشد بیشتر از یک درصدی داشته است. اتریوم هم در کانال ۲۸۰۰ دلار معامله می شود.

بیت کوین با قیمت ۳۹۴۶۰ دلار در حال معامله است و نسبت به دیروز حدود ۱.۲ درصد رشد کرده است. ارزش معاملات آن طی شبانه روز گذشته بیش از ۱۷ میلیارد دلار بوده که این رقم، کاهش چشمگیری نسبت به ارزش معاملات روزهای گذشته دارد. ارزش بازار بیت کوین هم ۷۴۸ میلیارد دلار است.

حالا که خیال معامله گران از گسترده تر شدن ابعاد جنگ روسیه و اوکراین راحت شده، فشار فروش هم در بازار کاهش چشمگیری داشته و بازار نسبت به زمانی که هنوز جنگ آغاز نشده بود، حتی رشد هم کرده است.

فعلا معامله گران چشم به عدد ۴۰۰۰۰ دلار دوخته اند تا درصورت عبور قیمت بیت کوین از این نرخ، مجددا وارد معاملات خرید شوند. قیمت فعلی هم فاصله زیادی با این رقم ندارد و با یک رشد ۲ درصدی، نرخ بیت کوین وارد کانال ۴۰۰۰۰ دلار خواهد شد.

بازدهی هفتگی اتریوم به ۷ درصد رسید

اتریوم با قیمت حدود ۲۸۱۷ دلار در حال معامله است و نسبت به دیروز بیش از ۲ درصد رشد کرده است. ارزش معاملات اتریوم بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم ۳۳۷ میلیارد دلار است.

اتریوم که تا هفته گذشته در مقیاس هفتگی بازدهی منفی داشت، دو روزی است که به بازدهی مثبت رسیده و هم اکنون نسبت به هفته گذشته بیش از ۷ درصد رشد قیمت داشته است.

برای اتریوم، قیمت ۳۰۰۰ دلار عدد بااهمیتی است و درصورت عبور از این منطقه، می تواند دوباره وارد یک فاز صعودی جدید شود. البته فعلا برای رسیدن به ۳۰۰۰ دلار، راه نسبتا زیادی وجود دارد.

تعداد نمادهای مثبت، بیشتر از منفی ها است

امروز اکثر نمادها مثبت هستند و به دلیل رشد بیت کوین، فشار فروشی در آلت کوین ها دیده نمی شود. البته تعدادی از نمادها هم منفی هستند اما میزان رشد نمادهای مثبت، بیشتر از میزان افت نمادهای منفی است.

مثبت ترین نماد امروز در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار، فایل کوین است که ۷ درصد رشد کرده و پس از آن «فلو» قرار دارد که ۵ درصد رشد کرده است.

متن کامل این گزارش را با تیتر «بیت کوین درآستانه بازپس‌گیری خاکریز 40 هزار دلاری»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.