تحریم راشا تودی و اسپوتنیک توسط اتحادیه اروپا

به گزارش ریانووستی، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، انتشار اخبار خبرگزاری اسپوتنیک و راشاتودی در کشورهای عضو این اتحادیه را منع کردند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه به خبرنگاران گفت: ما باید با انتشار اخبار نادرست و جعلی مبارزه کنیم. در این رابطه ما تصمیم به منع انتشار اخبار شبکه تلویزیونی راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک در اتحادیه اروپا گرفتیم.

این تصمیم باید در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر شود و پس از آن اعتبار اجرایی خواهد یافت.

این اقدام اتحادیه اروپا بخشی از مجازات روسیه برای اجرای عملیات نظامی در اوکراین است. 

شبکه تلویزیونی راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک در سال‌های اخیر در چند کشور غربی از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا با مشکلاتی مواجه شده بودند و مقام‌های روسیه با توجه به ادعای دفاع از آزادی بیان در این کشورها، بارها از این رویکرد ضد رسانه‌ای انتقاد کرده‌اند.

 مارگاریتا سیمونیان سردبیر خبرگزاری بین‌المللی روسیاسگودنیا روسیه که راشاتودی و اسپوتنیک زیرمجموعه آن است، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مورد تصمیم برای تحریم راشاتودی و اسپوتنیک در اتحادیه اروپا، بطور رسمی اعلام می‌کنم که هر کس که در این رسانه‌ها با وجدان کار کرده و به کار ادامه می‌دهد اخراج نخواهد شد.

وی افزود: ما می‌دانیم در شرایط ممنوعیت‌ها چگونه کار کنیم و این به اصطلاح دوستداران آزادی بیان، هشت سال ما را برای چنین شرایطی آماده کردند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.