نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها؛

رونق در بازار سهام / تابلوی بورس سبز شد

کدخبر: ۴۷۹۵۷۷
اقتصادنیوز: در معاملات امروز بورس پایتخت، شاخص‌های بازار سهام رشد کردند و معاملات با رونق بیشتری دنبال شد.
رونق در بازار سهام / تابلوی بورس سبز شد

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز دوشنبه، نُهم اسفند 1400، شاخص کل بورس تهران با افزایش 2 هزار و 580 واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و 281 هزار و 872 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 3 هزار و 151 واحدی در سطح 333 هزار و 950 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 30 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 672 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 333 نماد رشد قیمت داشتند که 235 نماد بورسی و 98 نماد فرابورسی بودند. همچنین 129 نماد کاهش قیمت داشتند که 91 نماد بورسی و 38 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 67 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 26 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «پارس»، «وغدیر» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «فملی»، «نوری» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «شرانل»، «توسن» و «شجم» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «قشیر» و «وملل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و برکت و فسبزوار در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 170 هزار و 810 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 167 هزار و 243میلیارد تومان بود که 95 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و باافزایش 10 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 561 میلیارد تومان رسید که یک درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید