اظهارنظر سخنگوی کاخ سفید درباره لغو تحریم‌ها علیه روسیه

به گزارش تاس، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید آماده باش نیروهای بازدارنده هسته‌ای روسیه را "امری خطرناک" خواند و گفت که بحث در مورد لغو تحریم‌ها علیه روسیه به تمایل این کشور برای کاهش تنش بستگی دارد.

ساکی گفت: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اقداماتی را برای کاهش تنش آغاز کند، مطمئن هستم که می‌توانیم درباره آن صحبت کنیم.

وی در خصوص آماده باش نیروهای بازدارنده هسته‌ای روسیه گفت: ما معتقدیم که چنین لفاظی‌های "تحریک آمیزی" در مورد سلاح‌های هسته‌ای خطرناک است و خطرات اشتباه محاسباتی را افزایش می‌دهد لذا باید از آن اجتناب شود و ما از آن چشم پوشی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد که "ایالات متحده و روسیه در گذشته برای مدت طولانی توافق کردند که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای عواقب جدی در پی خواهد داشت."

وی افزود: "همانطور که بارها گفته شد، از جمله در اوایل سال جاری، جنگ هسته‌ای پیروز ندارد و هرگز آغاز نخواهد شد. بنابراین ما دلیلی برای تغییر سطح تهدید خود نمی‌بینیم."

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا به &#۳۹;&#۳۹;نیروهای بازدارنده هسته‌ای&#۳۹;&#۳۹; روسیه دستور داد تا در حالت &#۳۹;&#۳۹;آماده باش&#۳۹;&#۳۹; قرار گیرند. 

سخنگوی کاخ سفید همچنین تاکید کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نظامیان آمریکایی را برای جنگ با روسیه اعزام نخواهد کرد.

او گفت: خب رئیس‌جمهوری به وضوح اشاره کرده‌اند که هیچ قصدی برای اعزام نظامیانمان برای جنگ با روسیه نداریم. ایجاد منطقه پرواز ممنوع برفراز اوکراین به دست آمریکا، به درگیری مستقیم با روسیه منجر می‌شود. ایجاد منطقه پرواز ممنوع، نیازمند استقرار نظامیان ما برای اجرای آن است که این به معنای یک درگیری مستقیم و یک درگیری بالقوه مستقیم با روسیه است و این چیزی نیست که ما بخواهیم بخشی از آن باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.