وزارت خارجه ژاپن پوتین، لاوروف و شویگو را تحریم کرد

به گزارش ریانووستی، دولت ژاپن همراستا با متحدان غربی اش، مقامات اصلی دولت روسیه و چندین شرکت و سازمان این کشور را به بهانه اوضاع اوکراین، تحت تحریم های خود قرار داد.

وزارت خارجه ژاپن جزئیات تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت این کشور برضد روسیه را در ارتباط با وضعیت اوکراین، منتشر کرد.

این وزارت خانه اعلام کرد که توکیو ۶ مقام اصلی کشور روسیه را به دلیل اوضاع اوکراین تحت تحریم شخصی قرار داده است، بویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع.

علاوه بر این، «دیمیتری مدودوف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه، «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت این کشور، مشمول تحریم‌های شخصی اعمال شده از سوی توکیو هستند.

دارایی افراد یادشده در ژاپن مسدود خواهد شد.

دولت ژاپن همچنین تحریم‌های صادراتی بر ۴۹ شرکت و سازمان روسی از جمله سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB)، سازمان اطلاعات نیروهای مسلح روسیه، شرکت هوافضای سوخو، شرکت هوافضای میکوئیان (میگ- MiG)، شرکت فناوری صنعتی روستک (Rostec) و غیره اعمال کرد.

پیشتر نیز رویترز به نقل از دو مقام آگاه گزارش داده بود که دولت توکیو در اعمال تحریم اقتصادی برضد روسیه و همچنین بلاروس به دلیل حمایت از مسکو در بحران اوکراین، با دیگر اعضای گروه ۷ هماهنگ خواهد بود.

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح روز پنجشنبه گذشته دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.