معامله گران ارز چشم انتظار مذاکرات وین

 

 

قیمت دلار در ۹ روز ابتدایی اسفند ۱۴۰۰ شاهد یک کانال شکنی بود . نرخ دلار در اول اسفند ماه سال جاری بر روی ۲۵ هزار و ۷۵۰ تومان قرار داشت اما  در روز سوم اسفند با ۴۸۰ تومان افزایش توانست کانال ۲۶ هزار تومان را تصرف کند و با ۲۶ هزار و ۳۸۰ تومان مبادله شود. 

استراحت نرخ دلار در کانال جدید 

این اسکناس آمریکایی بعد از ورود به کانال ۲۶ هزار تومان  سرعت افزایشی خود را کاهش داد و در همین کانال به استراحت پرداخت. نرخ دلار از روز چهارم اسفند تا نهم اسفند ماه سال جاری  بین محدوده ۲۶ هزار و ۳۵۰ تومان تا ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان در حال نوسان بود.

معامله گران بازار دلار معتقدند  در صورتی که نرخ دلار  زیر ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان برود همین امر می تواند دلار را به سمت  محدوده ۲۵  هزار و ۸۰۰ تومان هدایت کند. آنها علت این رنج شدن قیمت دلار در تهران را در تزریق درهم در دبی و خالی فروشی در هرات می دانستند 

دلار اول اسفند تا نهم اسفند

قیمت دلار زندانی شد

معامله گران می گویند دلار در حال حاضر بین محدوده 26 هزار و200 تا 26 هزار و 300 تومان تثبیت شده و  نگاه بازار ارز تهران به سیگنال های  برجامی از سوی وین است. به عقیده تحلیلگران بازار ارز تهران نرخ دلار در محدوده یاد شده تحت تاثیر اخبار  مذاکرات زندانی شده  و معامله گران به دنبال اخبار قطعی تر از این مذاکرات هستند. 

از طرفی خبر ها حکایت از توافق پیش نویس 98 درصدی داشت و از طرفی هم طرف های مذاکره کننده می گفتند که برجام به نقطه حساس رسیده است. معامله گران هم  تصور می کنند  که رایزنی ها به هسته سخت رسیده و باید با احتیاط بیشتری در بازار قدم بردارند  و ریسک کمتری کنند. 

نمودار دلار

در میانه مذاکرات وین یک حمله در 9 روز اخیر مورد توجه بازار دلار قرار گرفت و آن هم به جنگ روسیه و اوکراین مربوط می شد . به عقیده برخی از  معامله گران این جنگ می تواند بر روند مذاکرات اثر بگذارد و همین امر باعث ترس در بازار شده بود. 

نرخ دلار متشکل بر مدار صعود 

 بازار متشکل ارزی  هم در این ۹ روز اخیر شاهد صعود قیمت دلار در کانال ۲۴ هزار تومان بود. نرخ دلار روز اول اسفند ماه بر روی ۲۴ هزار و ۱۷۸ تومان ایستاد و در چهارم اسفند ماه با ۴۳۰ تومان رشد به ۲۴ هزار و ۶۰۸ تومان رسید.نرخ دلار در این بازار در روزهای هفتم تا نهم اسفند بالای محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان قرار داشت. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.