آمار کشته‌شدگان حمله موشکی به برج تلویزیونی در کی‌یف

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: بر اثر بمباران برج رادیو و تلویزیون کی یف در ساعت ۶ بعد از ظهر (به وقت محلی) در منطقه شوچنکیفسکی، پنج نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند. 

به گزارش شبکه خبری سی ان ان آمریکا، بر اساس اعلام وزارت کشور اوکراین، امداد رسانی همچنان ادامه دارد. 

 خبرگزاری ریانووستی پیش از این گزارش داد بر اثر وقوع انفجار دستگاه‌های پخش تلویزیونی در داخل برج کی یف آسیب دیده‌اند و ستون دود غلیظ از این برج دیده می‌شود. 

بر اثر انفجار در برج تلویزیون کی یف، شبکه‌های تلویزیونی محلی پایتخت اوکراین پخش برنامه‌های خود را متوقف کرده‌اند. 

وزارت دفاع روسیه در ششمین روز عملیات نظامی در اوکراین از نابودی ۱۳۲۵ مرکز و انواع زیرساخت‌های نظامی اوکراین خبر داد و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هم اعلام کرده که همه شهرهای بزرگ این کشور در محاصره نیروهای روسیه قرار دارند. 

کوناشنکوف دربیانیه‌ای اعلام کرد که پیشروی ارتش روسیه در مناطق مختلف اوکراین ادامه دارد و امروز همرمان با پیشروی نیروهای روسیه، ارتش جمهوری خلق دونتسک نیز به حملات به مواضع ارتش اوکراین ادامه داده و به مرزهای این جمهوری با مناطق دیگر اوکراین رسیدند. 

در نتیجه این حملات ارتش‌های روسیه و جمهوری خلق دونتسک در جنوب اوکراین به یکدیگر پیوسته و راه دسترسی ارتش اوکراین به دریای آزوف قطع شد. 

به گزارش ریانووستی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امروز در پیام ویدئویی به پارلمان اروپا گفت: همه شهرهای بزرگ اوکراین در محاصره نیروهای روسیه قرار گرفته‌اند. 

زلنسکی همچنین از جامعه جهانی خواست تا روسیه را کشور تروریستی بخواند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.