این واکسن کرونا ایمنی کمتری در کودکان ایجاد می‌کند

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که محافظت در برابر ویروس کرونا با ۲ دوز واکسن کووید ۱۹ فایزر در کودکان پنج تا ۱۱ ساله به سرعت از بین می‌رود.

به نقل از ساینس، نتایج تحقیق اولیه در مورد میزان محافظت واکسن فایزر کودکان نشان داد محافظت در برابر عفونت و بستری شدن در بیمارستان توسط واکسن کووید ۱۹ فایزر در کودکان پنج تا ۱۱ ساله نسبتا سریع کاهش می‌یابد.

آنان داده‌ها را از ۱۳ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ در طول موجی از عفونت‌های سویه امیکرون بررسی کردند.

این گروه دریافت که برای کودکان بزرگتر محافظت واکسن فایزر در برابر بستری شدن در بیمارستان از ۸۵ درصد در اواسط دسامبر به ۷۳ درصد در پایان ژانویه کاهش یافته اما این کاهش برای کودکان پنج تا ۱۱ ساله شدیدتر بوده و محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان از ۱۰۰ به ۴۸ درصد کاهش یافته است. 

برای محافظت در برابر عفونت اثربخشی در گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال از ۶۶ به ۵۱ درصد و در گروه سنی جوان‌تر نیز از ۶۸ به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

فلوریان کرامر، از دانشکده پزشکی آیکان(Icahn)، اظهار کرد: تفاوت بین ۲ گروه سنی قابل‌توجه است. افرادی که در گروه سنی جوان‌تر هستند، دوز ۱۰ میکروگرمی و افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله‌ دوز ۳۰ میکروگرمی دریافت می‌کنند که می‌تواند برخی از اختلافات در اثربخشی واکسن را در طول زمان توضیح دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.