اخراج سفیر آمریکا از روسیه تکذیب شد

به گزارش «اینترفکس»، «ماریا زاخارووا»سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با رد گزارش‌ رسانه‌ها مبنی بر اخراج «جان سالیوان» سفیر آمریکا در روسیه در واکنش به  اخراج ۱۲ کارمند نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل گفت: «روسیه هنوز در حال بررسی تدابیر واکنشی است.» 

زاخارووا به خبرنگاران گفت: «ما هنوز در حال بررسی اقدامات واکنشی در این مرحله هستیم.»

رسانه‌ها پیشتر گفته‌اند که در واکنش به اقدامات  ایالات متحده، روسیه تصمیم به اخراج سالیوان سفیر ایالات متحده گرفته است.

دولت آمریکا در تداوم تنش با روسیه، روز دوشنبه  شماری از دیپلمات‌های روسیه را در سازمان ملل متحد در نیویورک «عنصر نامطلوب» معرفی کرد. ایالات متحده ۱۲ نفر از کارمندان نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد را عنصر نامطلوب خواند و از آنها خواست که تا ۷ مارس (دوشنبه ۱۶ اسفند) خاک آمریکا را ترک کنند. «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل این اقدام دولت آمریکا را «نقض فاحش» منشور سازمان ملل متحد خواند.

به دنبال تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک) و عملیات ویژه در منطقه دنباس غرب به رهبری آمریکا در تلاش است تا با کمک به اوکراین و بدون توجه به درخواست‌های روسیه که بارها خواستار مذاکره شده بود منطقه را به دژ نظامی ناتو مبدل کند.

در این بین آمریکا و متحدانش فشارهای همه جانبه اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک بر روسیه وارد کرده اند. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که روز دوشنبه ریاست نشست دوشنبه اعضای دولت برای مقابله با تحریم‌های غرب را برعهده داشت، غرب را «امپراتوری دروغ» خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.