آمریکا دو بازرگان لبنانی را تحریم کرد

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا امروز (جمعه به وقت محلی) دو حامی مالی حزب الله  را که در گینه فعالیت می کردند، در فهرست مبارزه با تروریسم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد هدف این اقدام مختل کردن شبکه تجاری حزب الله در غرب آفریقا است. این شبکه برای دور زدن حاکمیت قانون از رشوه و نفوذ استفاده می کند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد: با این اقدام، وزارت خزانه داری به افشای بازرگانانی  که با استفاده از رشوه و سایر اقدامات فاسد از فعالیت های بی ثبات کننده حمایت می کنند، ادامه می دهد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، علی موسی سعدی و ابراهیم طاهر دو بزرگان لبنانی هستند که به دلیل ارتباط با حزب الله تحریم شده اند.

بر اساس این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا، دارایی های این دو فرد در کشور آمریکا مسدود می شود.

آمریکا با فشارهای سیاسی و وضع تحریم ها علیه لبنان و  سوریه از طریق قانون به اصطلاح "سزار" باعث به وجود آمدن بحران اقتصادی و مالی در این کشورها شده است.

واشنگتن تاکنون نتوانسته است خواسته های سیاسی خود را تحمیل کند و تلاش  برای محاصره اقتصادی لبنان نیز با ابتکار عمل حزب الله در هم شکسته است.

به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران مسایل سیاسی، توسعه فعالیت و تاثیر گذاری حزب الله در لبنان و منطقه که در سال های اخیر به کشورهای مختلف از جمله سوریه و فلسطین رسیده و در مقابل حصر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، موجب نگرانی صهیونیسم جهانی و سربازان آن یعنی سران آمریکا شده، از این رو مقامات واشنگتن همانند رهبران رژیم صهیونیستی به هر طریقی به دنبال ضربه زدن به این جنبش هستند و اقتدار حزب الله و توسعه نقش آن در لبنان و منطقه را به هیچ وجه بر نمی تابند، حتی اگر حزب الله در خط مقدم نبرد علیه تروریسم جهانی قرار داشته باشد.

آمریکا دو بازرگان لبنانی را به بهانه ارتباط با حزب الله تحریم کرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.