پیام رئیسی به وین/ نمی‌توانیم منتظر غرب باشیم

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایسنا،  سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری پایان سفر یک روزه خود به استان گلستان بر ضرورت توسعه روابط با کشورهای همسایه تأکید کرد و گفت: در حالی که ظرفیت های همسایگی با کشورمان بسیار بالا است اما متأسفانه ارتباطات تجاری ما با همسایگان بسیار کم است.

.‌ وی با بیان اینکه سفر به اجلاس شانگهای و اکو برای احیای ظرفیت های دوجانبه و چندجانبه است، بیان کرد: کشور ترکمنستان ظرفیت های بالایی دارد و آنها هم برای توسعه روابط با ایران آمادگی دارند و طبق هماهنگی های صورت گرفته با این کشور دیگر شاهد قطع گاز در استان های شمالی نخواهیم بود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نگاه ما باید متوازن باشد نه صرفاً نگاه به غرب و یا صرفاً نگاه به شرق، خاطرنشان کرد: نمی توانیم منتظر غرب باشیم و نگاهمان به دست بیگانگان باشد، امروز هم‌ امید ما به مردم خودمان و دستان توانمند مردم جای جای ایران است.

رئیسی با بیان اینکه ما به دنبال رفع تحریم ها هستیم، یادآور شد: ما به دنبال رفع تحریم هستیم و برای مذاکرات منطقی آماده ایم اما امیدمان را به وین و جای دیگری متمرکز نکردیم.

وی با بیان اینکه امروز مهم ترین مسائل استان گلستان بررسی شد، تصریح کرد: قبل از سفر نمایندگانی به استان گلستان اعزام شدند و مسائل و مشکلات گوناگون را مطرح کرده و دغدغه اصلی مردم بررسی شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان گلستان قطب کشاورزی محسوب می شود، ابراز داشت: موضوع کشاورزی در اولویت ما است لذا ۲۵ درصد از حجم ‌مصوبات را شامل می شود که مشروح مصوبات را وزیر جهاد اعلام کردند.

رئیسی به کمبود و تنش آبی در گلستان اشاره کرد و متذکر شد: برای همه سدها برنامه ریزی شده و اتمام طرح های نیمه تمام‌آبی در دستور کار قرار گرفت، همچنین روستاهای فاقد آب و دارای تنش آبی با سرعت و شتاب بیشتر به صورت فوری باید پیگیری شود.

وی مسئله اینچه برون را در هر دو بُعد بازارچه مرزی و ‌منطقه آزاد مهم دانست و خاطرنشان کرد: ما در دولت نمیتوانیم به یک قشر خاص توجه کنیم، باید ساز و کاری را تعبیه کنیم که عدالت را اجرا کند و ما نیز این راه را برگزیده ایم و شرایط باید طوری باشد تا همه احساس کنند که تبعیض وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.