پیش بینی بازارها شنبه 14 اسفند 1400

نشانه جدید در بازار مسکن /خودرو در حالت انتظار!

کدخبر: ۴۸۰۵۲۵
اقتصادنیوز: با نزدیک شدن به توافق احتمالی وین، باید منتظر واکنش رسمی بازارها به این رویداد بود.
نشانه جدید در بازار مسکن /خودرو در حالت انتظار!

به گزارش اقتصادنیوز ، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و سیگنال های مثبت از مذاکرات برجام، بازارها هم به تدریج از شرایط انتظاری در حال بیرون آمدن هستند. البته هنوز همه چیز قطعی نشده است اما احتمال شکل گیری این وضعیت در شرایط فعلی بسیار نزدیک شده است.

بازار سکه و ارز | قیمت دلار و سکه دوباره سقوط می کند؟

قیمت دلار در روزهای گذشته در همان محدوده قبلی 25 و 26 هزار تومان دنبال شد، دلار در قیمت 26 هزار تومان و رنج‌های پایین تر هم معامله می شود. در صورت توافق احتمالی در وین که با سفر رافائل گروسی، دبیر کل آژانس برای دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی قوت بیشتری گرفته است، احتمال عقب روی قیمت سکه و دلار به کانال های پایین تر وجود دارد. 

سود سهام عدالت در چند مرحله واریز می شود؟


 

بازار سهام | موقعیت های برابر در شرایط ناپایدار بورس 

بررسی عملکردها در بورس نشان می دهد که هم خریداران و هم فروشندگان از وضعیت مشابهی بهره می برند. حقیقی ها در بازار سهام هم اگرچه همچنان استراتژی خروج پول را از بازار در دستورکار دارند اما از شدت آن کاسته شده و البته آنان در بیشتر نقش های معاملاتی به صورت خریدار ظاهر شده اند. شاخص ها (شاخص کل بورس و شاخص هم وزن بورس) اگرچه بازدهی متفاوتی را در هفته گذشته به پایان رساندند و کوچکترهای بورس از بزرگترهای بورس پیشی گرفتند اما در این هفته هم فعلا دامنه تغییرات محدوده است، مگر اینکه سیگنال‌گیری بورس بازان از توافق احتمالی وین محقق شود.

بازار خودرو | خودرو منتظر توافق احتمالی وین

در بازار خودرو نیز فعلا معاملات خاصی صورت نمی گیرد. در واقع خریداران و فروشندگان فعال واقعی در بازار حضور ندارند. معامله گران بازار خودرو منتظرند ببینند که چه اتفاقی در روند مذاکرات برجامی وین رُخ می‌دهد و همین مسئله می تواند وضعیت را تغییر دهد. در صورت توافق احتمالی وین، بازار تغییرات معناداری را از سر می گذراند. 

بازار مسکن | روند معاملات مسکن در روزهای پایانی سال

بررسی روند معاملات در بازار مسکن نشان می دهد که دادوستدها در ماه های پایانی سال برخلاف زمان مشابه سال گذشته با تغییرات مثبت معاملاتی روبه رو شده و نشان های تحرک در بازار قابل رصد و پیگیری است. در تازه ترین ماه بررسی (بهمن) تعداد فقره های معاملاتی در شهر تهران به 8 هزار فقره رسیده که البته برای رسیدن خروج از وضعیت رکودی نیاز به معاملات بالای 15 هزار فقره قابل دسترس است. با این وصف روند معاملات در سال جاری برخلاف سال قبل که در ماه های پایانی سال مسیر نزولی را دنبال کرد، صعودی شده است. باید منتظر ماند که در پایان اسفند این روند مستمر خواهد بود و در صورت توافق وین چه تغییری در بازار قابل مشاهده خواهد بود.

بازار ارز دیجیتال | چالش دوباره رمز ارزها

در بازار ارز دیجیتال، رمزارزها با چالش تثبیت قیمت ها روبه رو شدند. همه رمز ارزها در دو روز گذشته دوباره سطوح قبلی قیمت ها را از دست دادند. بیت کوین در معاملات امروز صبح دوباره به سطح 39 هزار دلار سقوط کرد. سایر رمز ارزها هم مسیر اصلاحی را در پیش گرفتند. جنگ اوکراین و روسیه بیشتر تاثیر دوگانه بر معاملات بازار ارزهای دیجیتال به جا گذاشته است. یکی از مهمترین رویدادها در دو روز اخیر این بوده که با افزایش فعالیت‌های غیرقانونی در بازارهای توکن‌ غیرمثلی (NFT)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) موج جدیدی از تحقیقات را متوجه این بازارها و سازندگان NFTها کرده‌است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید