اسلامی: مسائل ایران و آژانس باید طبق روال طبیعی حل شود

اسلامی در ابتدا ضمن خیرمقدم به گروسی گفت: امروز با آقای گروسی مسائل باقیمانده در سفرهای گذشته و سفر همکاران ما به وین مورد گفتگو قرار گرفته بود، را مرور کردیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم که مدارکی که باید بین سازمان انرژی اتمی و آژانس مبادله شد، حداکثر تا خرداد انجام دهیم و برای روز باز اجرا که جزو محفوظات مذاکرات وین است، اینها حل و فصل شود و همانگونه که در توافق برجام مورد تصمیم گیری قرار گرفته بود، مجدد مورد تصمیم گیری و بسته شدن قرار بگیرد.  

وی گفت: تاکید ما و آژانس و آقای گروسی این است که این مسائل باید در روال طبیعی و در چارچوب مقرراتی خودش انجام‌ شود و هیچ نفوذ سیاسی و لابی گری و دخالتی که بتواند در تصمیمات آژانس برای رفتار و تعاملش با ایران تاثیر بگذارد، نباید راه پیدا کند و در یک مسیر کاملا حرفه ای و رفتاری در چارچوب ضوابط آژانس این مسائل را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: بسیار خوشبین و امیدواریم نفوذهایی که دشمنان ما بر سر راه توسعه کشور ایجاد کردند حرکتهای مخربی که انواع و اقسام آن را کشور ما تجربه کرده که نمونه بارز آن اقدامات تروریستی و ترور دانشمندان هسته ای بوده، همانطور که در گذشته ایشان محکوم کرده این مسیر و تعامل جدید و این رفتار جدیدی که با آژانس پایه‌گذاری می‌کنیم منجر به توسعه بخشیدن به برنامه هسته ای ایران شود. 

معاون رئیس جمهور عنوان کرد:امیدواریم روند همکاری غیرسیاسی باشد و ملت ایران آثار آن را در زندگی خود مشاهده کند.

اسلامی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران گفت: رژیم جعلی اسرائیل مرتب ایران را تهدید می‌کند و تاکنون نتیجه نگرفته و در آینده هم نخواهد گرفت.

اسلامی هم در پاسخ به سوالی بیان کرد: موارد ادعایی باید برای همیشه بسته شود و بیش از این مزاحمت برای مردم ایران ایجاد نکند. براساس توافقی که بین ما و آژانس حاصل شده و امروز بیانیه‌ای صادر می‌شود. تا خرداد این را انجام می دهیم و اگر کسی مزاحمتی سر راه ما ایجاد کند اختیار داریم از ابزار خود استفاده کنیم.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.