آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی

امروز ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ​رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پرتیراژهای ایران خودرو با افت ۱ تا ۶ میلیون تومانی در بازار عرضه شدند.

براساس ارزیابی صورت گرفته، کاهش ۴۰۰ تومانی امروز  نرخ دلار در بازار یکی از دلایلی است که موجب شده تا بازار خودرو شکل نزولی به خود گیرد، روزگذشته نیز نرخ دلار نزولی بود و با این شرایط بازار برای کاهشی شدن آماده شده بود.

از سوی دیگر شنیده های مثبت از مذاکرات برجام نیز بر بازار خودرو اثرگذار بوده است و از شدت بدبینی بسیاری از بازیگران اقتصاد ایران  نسبت به آینده کاسته است. هرچند بازار خودرو شکل کاهشی به خود گرفته، اما به گفته فعالان بازار خودرو هنوز از مشتری در بازار خبری نیست.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، «سمند LX با موتورEF۷» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

 
 

امروز  «سمند سورن»،«رانا پلاس»،و «دنا پلاس توربو اتوماتیک»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» و «پژو ۲۰۶ صندوقدار»در بازار با افت قیمت عرضه شدند.

براساس ارزیابی ها امروز رکود افت قیمت در بازار توسط «دنا پلاس توربو اتومات» ثبت شد. این خودرو امروز افتی ۶ میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۴۸۲ میلیون تومان قیمت رسید.  اما «دنا معمولی» نیز بدون تغییر در بازار ۳۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «رانا پلاس» نیز از افت قیمت بی نصیب نبود و با افت ۴ میلیونی در بازار ۳۰۵ میلیون تومان قیمت خورد.

 
 

خانواده سمند نیز امروز در بازار هم افت قیمت داشتند هم بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. امروز «سمند LX با موتورEF۷» بدون تغییر در بازار ۲۷۸ میلیون تومان به فروش رسید، اما «سمند سورن» هم افتی یک میلیونی در بازار داشت و با قیمت ۳۱۳ میلیون تومان معامله شد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که پژو ۲۰۶ امروز هم در بازار افت قیمت داشت. به این ترتیب «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» امروز در بازار افتی یک میلیونی داشت و قیمت آن به ۲۶۷ میلیون تومان در بازار عرضه شد.  «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» هم در بازار با افت ۴ میلیون تومان در بازار ۳۲۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد و  مدل صندوقدار این خانواده یعنی «پژو ۲۰۶ صندوقدار» هم افتی ۲ میلیونی داشت وقیمت آن به ۳۲۳ میلیون تومان رسید.  به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۶ صندوقدار با مدل ۱۳۹۹ در بازار معامله می شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.