آمادگی
شهرداری
تهران در پی بارش‌ها/ آب‌گرفتگی در معابر تهران نداشته‌ایم

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر این‌که در پی بارش‌های امروز(دوشنبه، ۱۶ اسفند) در سطح شهر تهران گزارشی از آب‌گرفتگی نداشته‌ایم، از آمادگی نیروهای خدمات شهری در مناطق ۲۲گانه خبر داد.

اصغر عطایی در تشریح وضعیت معابر سطح شهر تهران در پی بارندگی‌هایی که از ظهر امروز آغاز شده، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌هایی که از قبل اعلام شده بود، بارش‌های بهاری در اسفند از هفته‌های پیش آغاز شده و امروز نیز شاهد بارندگی در سطح شهر تهران بوده‌ایم. بر همین اساس از روزهای قبل و به‌ویژه امروز در تمامی مناطق ۲۲ گانه و نواحی ۱۲۴گانه تهران عوامل خدمات شهری در آماده‌باش کامل قرار گرفتند تا در هنگام بارندگی اگر نیاز به دخالت برای رفع مسدودی انهار بود، در سریع‌ترین زمان ممکن این اقدام را انجام دهند.

وی ادامه داد: این نیروها به صورت مداوم کنترل انهار و جوی‌ها را انجام می‌دهند و با توجه به این‌که بارندگی‌ها از ظهر امروز به صورت رگباری بوده و در هر لحظه گوشه‌ای از شهر این بارندگی به‌صورت رگباری انجام می‌شود، این نیروها در تمامی مناطق در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها از روزها و ماه‌های گذشته تمامی انهار فرعی و اصلی در سطح شهر تهران لایروبی‌های اساسی در آنها انجام شده است. در نقاطی که از قبل شناسایی و احصا شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود در بارندگی‌ها انهار این محدوده‌ها کشش لازم را نداشته باشند، نیروهای کارگری خدمات شهری حضور دارند تا مانع از آب‌گرفتگی شوند. بارش‌های بهاری تقریبا از نیمه اسفند آغاز و بعضا حتی تا اردیبهشت ادامه خواهند داشت. بر همین اساس تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در ایام مختلف به‌ویژه ایام پایانی سال که تردد شهروندان برای خریدهای پایانی سال افزایش پیدا می‌کند، با مشکلی مواجه نشویم.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر گزارشی از آب‌گرفتگی در سطح معابر شهر تهران داشته‌ایم یا خیر؟ گفت: گزارش آب‌گرفتگی در معابر اصلی تا این لحظه نداشته‌ایم و تنها برخی موارد جزئی در سطح خیابان‌ها و معابر فرعی آن‌هم به شکل تجمع آب وجود داشته است. با توجه به این‌که بارش‌ها شدید بوده، ممکن است آب تا مسیر خود را پیدا کند شاهد تجمع آب باشیم و یا این‌که به علت ریختن زباله در انهار و جوی‌ها به صورت مقطعی در انهار فرعی گزارش‌هایی از تجمع آب داشته باشیم اما گزارشی از آب‌گرفتگی در انهار اصلی و معابر اصلی نداشته‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.