بیانیه هشدارآمیز سوریه درباره حمله جدید رژیم
صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: تجاوز اسرائیل به مناطق مسکونی پس از گذشت چند ساعت از جنایت گروه تروریستی داعش سطح هماهنگی دقیق بین آنها را نشان می‌دهد.

وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوز دشمن اسرائیلی صبح امروز ۷ مارس ۲۰۲۲ به مناطق مسکونی در حومه دمشق ساعاتی پس از جنایت گروه تروریستی داعش در ۶ مارس ۲۰۲۲ که باعث شهادت تعدادی از نیروهای دلاور ارتش عربی سوریه در حین بازگشت به منازلشان شد، تصادفی نبوده است.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: این تجاوز داعشی و اسرائیلی حقیقت هماهنگی دقیق و مستقیم بین دو طرف جنایتگر را نشان می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: جمهوری عربی سوریه نسبت به پیامدهای تجاوزات مکرر اسرائیل به سوریه و خسارت‌های بزرگ وارد شده به زیرساخت‌ها هشدار داده است.

وزارت امور خارجه این کشور گفت: سوء استفاده رژیم صهیونیستی و گروه داعش از رویدادهای بین المللی جهت سرپوش نهادن به تجاوزات وحشیانه مکرر خود باطل تبدیل به حق نمی‌کند و جهانیان را از اقدامات “اسرائیل” و “داعش” گمراه نمی‌سازد.

این وزارتخانه در پایان گفت: جمهوری عربی سوریه از آنچه به حقوق بین‌المللی و نقش سازمان ملل متحد در حل و فصل مسایل امنیت و صلح بین‌المللی ایمان دارد، سازمان ملل متحد و شورای امنیت را مسؤول می‌داند و از آنان می‌خواهد تا از استانداردهای دوگانه و نادیده گرفتن قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد جهت خدمت به برخی از طرف‌های حامی مرتکبان جنایت‌ها بپرهیزند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.