کمیسیون خاص امور کلانشهرها و تهران حذف شد .ناصرامانی عضو شورای شهر تهران در خصوص این تصمیم دولت گفت :‌ ما تاکنون حمایتی از دولت ندیدیم، بلکه عکس آن را دیدیم. یعنی الان شهرداری است که دارد می‌رود زیر بار مسوولیت‌های دولت؛ قرارگاه مسکن ، قرارگاه اجتماعی که راه‌اندازی شده ، مسوولیت آلودگی هوای تهران و...همه‌ اینها وظایف دولت است و هر کدامش یک مسوولی در وزارتخانه کشور دارد.

آذر امسال بود که علیرضا زاکانی شهردار تهران به همراه کابینه‌اش با ابراهیم رئیسی رییس جمهور دیدار کردند. ابراهیم رییسی در این جلسه گفت که دولت آمادگی دارد برای رفع مشکلات مردم تهران، با شهرداری تهران به صورت حداکثری همکاری کند.

با این حال در عمل به نظر می‌رسد که سخنان رئیس‌جمهور تا به امروز در حد شعار باقی مانده است و از همکاری چه حداکثری و چه حداقلی! خبری نیست. بنابر بر اخبار رسانه‌ها سهم شهرداری‌ها هم در بودجه ملی  ۱۴۰۱کاهش داشت و هم به تازگی اعلام شده است که کمیسیون خاص تهران و کلان‌شهرها از کمیسیون های دولت حذف شده است .

  اکو ایران در این باره نوشت: سال ۹۳ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور وقت مصوبه هیات‌دولت در خصوص تشکیل کمیسیون خاص امور کلان‌شهر تهران، وظایف و ماموریت‌های این کمیسیون را ابلاغ کرد.

کمیسیون خاص امور کلان‌شهرها ، نهادی بود که از سوی برخی اعضای کابینه یازدهم پیشنهاد شد تا در کنار کمیسیون امور زیربنایی ، تشکیل شود و به صورت تخصصی و ویژه به مشکلات و نارسایی‌هایی شهری کلانشهرها به ویژه پایتخت بپردازد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «حذف تدبیر روحانی برای پایتخت توسط رئیسی»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.