جزئیات جلسه اضطراری بررسی دلایل ترافیک شدید شب گذشته پایتخت

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در جلسه اضطراری بررسی و ریشه‌یابی علت ترافیک شهر تهران در شب گذشته با حضور نهادهای مرتبط، گفت: بارندگی در شب گذشته معضلات برخی مناطق را تشدید کرد و همیشه جنوب شهر کانون بحران است اما شب گذشته مشکلی نبود و معابر مناطق شمالی درگیر ترافیک و آب گرفتگی شده بود.

سید مجتبی شفیعی در جلسه اضطراری «بررسی وضعیت ترافیکی شهر تهران در ۱۶ اسفند»، درباره علت تشکیل جلسه مذکور بیان کرد: امروز گردهم آمده‌ایم تا جلسه‌ای فوری به منظور بررسی و ریشه‌یابی علت اوج ترافیک عصرگاهی و شبانگاهی تشکیل دهیم؛ البته باید ترافیک ایام سال را هم کنترل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بخش بسیاری از عوامل ایجاد ترافیک اجتناب‌ناپذیر است، افزود: این عوامل نیاز به راهکار بلندمدت دارد.

شفیعی با اشاره به گزارشی از وضعیت شب گذشته توسط پلیس راهور، معاونان مربوطه و معاونان حمل و نقل مناطق ۲۲ گانه شهر تهران اظهار کرد: ازدحام خودروها در شب گذشته در منطقه ۳ بیشتر از بقیه مناطق بود به طوری که در گذشته چنین ازدحامی گزارش نشده بود.

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه این جلسه بیان کرد: شب گذشته به علت شرایط متفاوتی که نسبت به دیگر شب‌ها داشت حجم بالایی از ترافیک در سطح تهران ایجاد شد؛ یکسری از راهکارهای زیرساختی و بلندمدت است که در لحظه نمی‌توان آن را اجرا کرد.

ناگزیر از بستن شریان بزرگراهی برای تخلیه ترافیک پاسداران شدیم

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه بارندگی در شب گذشته معضلات برخی مناطق را تشدید کرد، اضافه کرد: بارندگی از ابتدای روز شروع شد؛ همیشه جنوب شهر کانون بحران است اما شب گذشته مشکلی نبود و معابر مناطق شمالی درگیر ترافیک و آب گرفتگی شده بود. بارندگی باعث شده بود تا کندیِ حرکت و توقف حرکت در شبکه اصلی معابر را به دنبال داشته باشیم.

سردار حمیدی ضمن اشاره به ترافیک شدید منطقه ۳ تهران بیان کرد: این منطقه درهم تنیدگی معابر را دارد که مجبور شدیم در حوزه بزرگراهی راه را ببندیم تا بار ترافیک وارد منطقه ۳ نشود؛ بزرگراه صیاد به مدت یک‌ساعت بسته شد تا حجم ترافیک در منطقه ۳ افزایش نیابد؛ این اقدام باعث ایجاد نارضایتی شده بود؛ اما اگر این اتفاق نمی‌افتاد و بار پاسداران و حوزه اطراف تا صبح هم تخلیه نمی‌شد.

وی با بیان اینکه ماموران به صورت فیزیکی از ساعت ۴ صبح تا نیمه شب سرپا بودند تا ترافیک را کنترل کنند، گفت: ناوگان‌ حمل ‌و نقل عمومی در بعضی نقاط در اختیار نبود؛ برای مثال اگر حجم مسافران میدان آزادی تخلیه نشود باعث افزایش ترافیک در معابر دیگر می شود.

حضور عوامل اجرایی پلیس از مناطق جنوبی برای کنترل ترافیک شمال شهر

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: دیشب تنها شبی بود که نیروهای فوق العاده راهور را نتوانستیم پیاده کنیم و عوامل اجرایی جنوب شهر به هسته شمالی شهر انتقال یافتند؛ روسای مناطق ۱۵،۱۶، ۱۸ و ۱۹ در حوزه‌های شمالی مستقر شدند.

سردار حمیدی با بیان اینکه در روزهای پیش رو با چند مناسبت مهم و پرازدحام شهری نظیر دربی، پنجشنبه پایان سال، مراسم نیمه شعبان، چهارشنبه سوری، بارندگی و ... مواجه هستیم، افزود: طی روزهای آینده هرشب بارندگی داریم و باید اقدامات پیشگیری کننده عملیاتی شود تا از وقوع اتفاقات شب گذشته جلوگیری شود.

وی در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: امسال برای چهارمین سال متوالی از راهنمایی و رانندگی بابت رتبه دوم کاهش آمار تصادفات شهر تهران تقدیر شد؛ کاهش این آمار دستاورد مدیریت شهری و راهور است که زیرساخت‌ها را اصلاح می‌کنند؛ سال گذشته هم رتبه نخست را کسب کردیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.