تخم مرغ گران شد/نرخ مصوب چقدر است؟

درحالی‌که قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۴۳هزار تومان است، قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی به شانه‌ای ۵۵هزار تومان رسیده است. قیمت هر شانه تخم مرغ در مغازه‌های سطح شهر بین ۵۳ تا ۵۵هزار تومان و نرخ هر عدد تخم مرغ بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است.

تشدید نظارت‌ها بر بازار شب عید

سعید محمدی‌پور، معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران درباره وضعیت نظارت بر بازار شب عید گفت: رصد بازار کالاهای کشاورزی مثل برنج، روغن، شکر و غیره، امسال بر عهده وزارت جهادکشاورزی است. وزارت صمت نیز در حوزه خدمات، خدمات سفر، خدمات جاده‌ای، ریلی و هوایی و قیمت کالاهای تولید شده فعالیت خواهد کرد. برنامه ما نظارت بر اجرای درست این طرح است تا به کاهش ۳۰درصدی قیمت کالاها منجر شود.

افزایش عرضه ارز در سامانه نیما

بنابر اعلام بانک مرکزی در ۱۱ماه امسال برای مصارف ارزی فعالان اقتصادی، ۱۰میلیارد دلار ارز بیشتری در سامانه نیما نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته عرضه شده است. مصطفی قمری‌وفا مدیرکل روابط‌عمومی بانک مرکزی در توییتر اعلام کرد: بهبود روند برگشت ارز حاصل از صادرات موجب شده تا وضع تأمین ارز و عرضه آن در بازار اسکناس و حواله مناسب شود.

بهبود توزیع نهاده‌ها با حذف ارز ترجیحی

افشین صدر دادرس، رییس اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت:آزادسازی واردات در بخش نهاده‌ها باعث خواهد شد که سیستم توزیع نامتوازن سابق تمام شود و واردکنندگان دیگر معطل دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی نمانند و به موقع نهاده را وارد کنند و در اختیار تولیدکنندگان قرار ‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.