دیدار و رایزنی دوجانبه علی باقری و انریکه
مورا
در وین

علی باقری و انریکه مورا هماهنگ کننده گفتگوها عصر امروز در وین به گفتگو نشستند.

علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که بعد از سفری کوتاه به تهران، امروز (چهارشنبه) ۱۸ اسفند ماه به وین پایتخت اتریش بازگشت، دقایقی قبل با «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفتگوها در محل هتل کوبورگ به گفتگو نشست.

 به گزارش فارس، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و مذاکرات در وین در این مدت برگزار شد. علی باقری شب گذشته به منظور سفری کوتاه به تهران آمد و امروز صبح دوباره به پایتخت اتریش بازگشت.

«محمدرضا غائبی» سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین با بیان این‌که پیشرفت چشمگیری در مذاکرات حاصل شده، حصول توافق را نیازمند تصمیمات سیاسی توسط آمریکا خواند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اخیرا در گفت‌وگوی تلفنی با لاوروف با بیان اینکه برخی از مسائل در وین حل نشده و نیازمند تصمیم سیاسی طرف غربی است، گفت: همکاری‌های ایران با هیچ‌ کشوری از جمله روسیه نباید متاثر از فضای تحریم باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.