دیدار برجامی مورا و نماینده روسیه در وین

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت: دیدار دیگری با آقای انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در مرحله پایانی ماراتن دیپلماتیک جهت احیای برجام داشتم.

وی همچنین روز سه‌شنبه در توییتی نوشته بود: عصر امروز با آقای انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین بر سر برجام دیدار کردم. ما درخصوص تحولات کنونی و مسیر پیشرو به تبادل‌نظر پرداختیم.

دور هشتم مذاکرات ایران و سایر طرف‌های برجام با حضور غیر مستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و بازگشت واشینگتن به این توافق این روزها در وین، پایتخت اتریش در جریان است.

مذاکرات وین برای احیای برجام در روزهای اخیر به تبادل آخرین پیشنهادها و دیدگاه‌های طرف‌های مختلف برای عبور از معدود اختلافات باقیمانده گذشت.

به نظر می‌آید پیشرفت در مذاکرات برای رسیدن به توافقی مرضی‌الطرفین به بیش از ۹۸ درصد و هیات‌ها به کفایت مذاکرات رسیده‌اند و توافق در انتظار تصمیمات سیاسی در دو سوی میز است.

هیات‌های مذاکره‌کننده در سطوح مختلف سیاسی، حقوقی و فنی در حال بررسی آخرین مراحل ترتیبات اجرایی توافقی هستند که بتواند توافق به دست آمده در سال ۲۰۱۵ را یک بار دیگر به اجرا درآورد؛ توافقی که در مه ۲۰۱۸ با خروج یکجانبه آمریکا از آن و اجرانشدن تعهدات از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی کان لم یکن باقی ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.