دیدار دوجانبه باقری و مورا در وین

امروز (پنجشنبه) ۱۹ اسفند ماه رایزنی ها در وین در جریان است. بر همین اساس، علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده اروپایی گفتگوها اکنون در حال گفتگوی دوجانبه در هتل کوبورگ شهر  وین هستند. 

باقری و‌ مورا پیش از ظهر امروز نیز دیدار دوجانبه ای داشتند. لازم به ذکر است  تماس‌ها و رایزنی‌های با سایر هیأت‌ها نیز ادامه دارد.

امروز همچنین حسین امیرعبداللهیان و جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفتگو کردند. وزیر امور خارجه خطاب به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه برخی مباحث که مرتبط با قهرمانان ملی ماست قابل مذاکره نیست، تصریح کرد: طرح برخی درخواست‌های جدید از سوی آمریکا هیچگونه توجیه منطقی ندارد.

به گزارش فارس، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و در این مذت مذاکرات ادامه داشت. وی دوشنبه شب در سفری کوتاه به تهران آمد و دیروز صبح (چهارشنبه) مجددا به وین برگشت و عصر دیروز نیز با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها دیدار داشت. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.