نخست وزیر چین: تحریم‌های ضد روسی بر تمامی جهان اثر منفی می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نخست وزیر چین امروز (جمعه) گفت، تحریم‌های ضد روسی تاثیری منفی بر احیای اقتصاد جهانی پس از پاندمی کرونا دارد و بر همه کشورها تاثیرجدی می‌گذارد.

لی کچیانگ، نخست وزیر چین گفت: اقتصاد جهانی اکنون نیز بابت پاندمی کرونا در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و تحریم‌ها علیه روسیه به احیای آن ضربه می‌زند و برای هیچ کشوری مناسب نیست.

نخست وزیر چین ادامه داد، دولت پکن حفظ روند گفت‌وگوها بین روسیه و اوکراین و همچنین تلاش‌ها برای ترغیب و پیشبرد سازش صلح آمیز را ارج می‌نهد و از آن استقبال می‌کند. وضعیت کنونی اوکراین واقعا نگران کننده است و ضرورت دارد که تمامی تلاش‌ها برای حمایت از مذاکرات بین روسیه و اوکراین به منظور غلبه بر اختلافات و یافتن یک راه حل صلح آمیز صورت گیرد.

وی ادامه داد، چین به همکاری با جامعه بین‌الملل برای احیای صلح ادامه خواهد داد. همچنین دولت پکن امیدوار است که این درگیری نظامی در اوکراین به زودی حل و فصل شود و تمامی طرف‌های درگیری با یکدیگر برای این مهم تلاش و همکاری کنند.

نخست وزیر چین افزود: اوضاع کنونی اوکراین توجه تمامی جامعه بین‌الملل را به خود معطوف کرده است. چین به شدت نگران است. ما امیدواریم که اوضاع در اوکراین به حالت عادی برگردد و صلح هر چه سریعتر برقرار شود.

لی کچیانگ همچنین ادامه داد:‌ بر اساس اصول احترام و سود متقابل و دوطرفه، چین به همکاری و روابط با تمامی طرف‌ها ادامه می‌دهد و به دنبال تضمین ثبات بیشتر در جهان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.