چند توصیه برای خواب راحت شبانه

به گزارش دیلی‌میل، محققان یک راهکار ساده و در عین حال بی‌دردسر را برای خواب شبانه توصیه می‌کنند.

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افراد برای خواب راحت شبانه بهتر است به باشگاه بروند تا اینکه روزانه ورزشی مانند دویدن انجام دهند. 

این مطالعه روی ۳۸۶ فرد دارای اضافه وزن یا چاق در سنین ۳۵ تا ۷۰ سال مورد بررسی قرار گرفت و داده‌های به دست‌آمده از آن نشان داد، برای افرادی که از خواب محروم هستند، وزنه زدن یا انجام تمرینات فشاری می‌تواند خواب راحت‌تر و بیشتر شبانه را در مقایسه با دویدن یا دوچرخه سواری فراهم کند.

کارشناسان همچنین یادآوری می‌کنند، ورزش صبح‌گاهی موجب بیدار شدن کامل بدن از خواب شده و تابش نور خورشید بر صورت نیز موجب توقف ترشح ملاتونین و رهایی از خواب‌آلودگی شده و به بدن کمک می‌کند که روند تولید ملاتونین را بهبود بخشیده و این هورمون را برای شب، هنگامی که به رختخواب وارد می‌شوید ذخیره کند.

آنجلیک برلنتین، محقق ارشد  این پژوهش از دانشگاه ایالتی آیووا در ایالات متحده گفت: در حالی که فعالیت هوازی اغلب به افراد بی‌خواب توصیه می‌شود، تحقیقات کمی در مورد تأثیر تمرینات مقاومتی بر خواب انجام شده است.در حالی که ورزش‌های هوازی و مقاومتی هر دو برای سلامت کلی مهم هستند، نتایج ما نشان می‌دهد که تمرینات مقاومتی ممکن است برای بهتر شدن خواب شبانه برتری داشته باشد.

کمبود خواب یا خواب بی‌کیفیت، خطر ابتلا به فشار خون بالا، کلسترول بالا و سفت‌شدن رگ‌ها را افزایش می‌دهد. عدم خواب کافی نیز با افزایش وزن، دیابت و التهاب مرتبط است که می‌تواند خطر سکته مغزی، حمله قلبی یا مرگ زودرس را افزایش دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.