سرهنگ یدالله جهان‌تاب بیان کرد: تردد وسائطه نقلیه هم اکنون در این محور جریان یافته است.

وی با اظهار این که جاده هراز همچنان بسته است ، گفت که این محور از دیروز به علت ریزش سنگ و رانش کوه در محدوده زیارباغ و لاسم و ضرورت عملیات ایمن سازی برای تعطیلات نوروزی همچنان تا اطلاع بعدی مسدود است و پس از ایمن سازی که احتمالا تا ۲۵ اسفند زمان ببرد بر روز خودروهای عبوری بازگشایی می‌شود.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به بسته بودن محور هراز و مسدود شدن جاده کندوان برای ساعاتی از روز جاری ، وضعیت تردد خودرو در هر دو مسیر رفت و برگشت جاده سوادکوه را به عنوان تنها جاده جایگزین هراز و کندوان جهت تردد به پایتخت کشور در زمان حاضر سنگین و نیمه سنگین توصیف کرد.

وی با اشاره به لغزندگی سطح جاده ها، از رانندگان وسیله نقلیه خواست ضمن رعایت قوانین و راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران ر قم بزنند.

رییس پلیس راه مازندران با استناد به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی و کاهش دما تا پایان هفته جاری، از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در محورهای کوهستانی، علاوه بر بازدید از سامانه گرمایشی خودرو، تجهیزات زمستانی نیز به همراه داشته باشند و با اطمینان رانندگی کنند.

سرهنگ جهان‌تاب گفت که مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.