واکنش برخی نمایندگان به توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری/پایان طرح صیانت و جهاد تبیین در بهارستان؟

طرح صیانت از فضای مجازی که با چندین بار ویرایش و با وجود مخالفت‌های بسیار تا این لحظه همچنان با اصرار برخی نمایندگان در شرف تصویب بوده است و مصوبه معروف به «جهاد تبیین» مجلس با بودجه میلیاردی هم انتقادات بسیاری به همراه داشته است.

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مخالف طرح صیانت، در توییتی در همین زمینه نوشته است: «فرمایشات مقام معظم رهبری، در جمع مجلس خبرگان (اگرچه فضای مجازی مشکلاتی دارد، ان‌شاءالله جناب آقای رئیسی و دوستان‌شان باید همت کنند و هرچه زودتر این مشکلات برطرف شود)؛ مسئولیت از دوش مجلس برداشته شد، ان‌شاءالله دولت دغدغه‌های مردم را برطرف کند»، این توییت به پایان طرح صیانت در بهارستان تعبیر شده است.

همچنین در اکوایران ببینید : ۶۰۰ همت تامین منابع در بورس ۱۴۰۰

اینکه جریانی در مجلس دست از لجاجت خود بردارد و تن به اصلاح طرح صیانت با قبول لایحه‌ای از دولت بدهد مشخص نیست؛ زیرا آنها تأکید دارند هر‌آنچه اراده کنند، در‌نهایت انجام خواهند داد؛ اما طیفی دیگر از مجلسیان که تمایلی به رویارویی بیشتر با افکار عمومی ندارند و سخنان رهبری را هم مدنظر قرار داده‌اند، مطمئنا یا طرح را به صحن مجلس بازگردانده یا توپ را کاملا به زمین دولت خواهند انداخت؛ یعنی با حذف طرح صیانت منتظر لایحه‌ای جامع از سوی دولت خواهند نشست. به‌هر‌حال روند فعلی مجلس در قانون‌گذاری تصمیم‌سازی‌هایی هیجانی و به دور از کار کارشناسی دقیق است؛ مانند آنچه درباره جهاد تبیین رخ داده است.

«جهاد تبیین» موضوعی است که در ماه‌های اخیر در بیانات رهبری، بار‌ها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و ابعاد مختلف آن توصیف شده است. رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود در همین باره گفتند: «جهاد تبیین یک فریضه است. جهاد تبیین یک فریضه قطعی و یک فریضه فوری است و هر‌کسی که می‌تواند [باید اقدام کند] خطابی عمومی که همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی مردم ایران، مخاطب آن هستند و می‌توانند ایفای نقش کنند؛ اگرچه مسئولان در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند». اما آنچه از سوی بهارستان‌نشینان تصویب شد، با خواست رهبری و نیاز جامعه متفاوت بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.