توضیحی درباره فیلم‌ منتشرشده از تیرگی آب شرب در اهواز

مدیر آبفا اهواز در خصوص فیلم‌های منتشر شده از آب لوله کشی اهواز که در آن آب به رنگ تیره است، گفت: این تیرگی کوتاه مدت است و به صورت دائم نیست و پس از مدتی آب به رنگ عادی خود بازمی گردد.

سعید دشتی زاده  اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد از آب مورد استفاده جهت استحصال آب شرب در تصفیه‌خانه‌های شهر اهواز از منابع بالادستی پشت سدها و چاه‌های گلالک شوشتر تامین می‌شود و میزان برداشت از آب کارون در شهرستان اهواز فقط ۱۰ درصد است.

وی افزود: با توجه به ساختار تصفیه‌خانه‌های تولید آب اهواز، ریزگردها هیچگونه تاثیری در کیفیت آب شرب اهواز نخواهند داشت و مراکز شرق و غرب بهداشت در اهواز و روستاهای اطراف به صورت روزانه، بحث کیفیت و سلامت آب را مورد پایش قرار می‌دهند.

مدیر آبفا اهواز گفت: چنانچه در نقطه‌ای کاهش کلر یا افزایش کدورت در آب شرب به وجود بیاید مراکز بهداشت مستقیما مکاتباتی را با آبفا انجام می‌دهند و در این راستا، گروه‌های عملیاتی و تعمیراتی آبفا نسبت به رفع مشکل اقدام خواهند کرد.

دشتی زاده عنوان کرد: علاوه بر نظارتی که مراکز بهداشت بر کیفیت آب شرب اهواز دارند، گروه‌های عملیاتی و پایش کیفی توسط امور کیفی اهواز به صورت روزانه و در ۳۲ نقطه مختلف از اهواز نمونه‌گیری و در صورت مشاهده هرگونه مشکل از نظر کمی و کیفی، گزارش به صورت مکتوب به واحدهای عملیاتی و بالاترین مقام دستگاه گزارش می‌شود.

وی افزود: مسائل کیفی آب شرب برای ما بسیار مهم است و حداکثر تلاش ما به صورت شبانه روز بر این است که شاهد حداقل مشکلات باشیم.

مدیر آبفا اهواز در خصوص فیلم‌های منتشر شده از آب لوله کشی که آب به رنگ تیره است، اظهار کرد: این تیرگی کوتاه مدت است و به صورت دائم نیست و پس از مدتی آب به رنگ عادی خود بازمی گردد. در تلاش هستیم آبی سالم و پاک به دست شهروندان برسانیم .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.