انگلیس به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد؟

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با انتقاد از اقدامات ولادیمیر پوتین اعلام کرد که لندن به حمایت از کی یف ادامه خواهد داد.

به گزارش روزنامه گاردین، سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس در توضیح گفت وگوی صورت گرفته میان جانسون و زلنسکی گفت: رهبران دو کشور قتل "برنت رنو" (خبرنگار کشته شده در اوکراین) و تعداد بی‌شماری از اوکراینی‌های بی‌گناه و ربودن شهرداران دنیپرودنه و ملیتوپل را محکوم کردند.

جانسون در ادامه حمایت انگلیس از اوکراین را تشریح کرد و افزود: بریتانیا به دنبال گزینه‌های بیشتر برای تقویت توانایی‌های دفاعی اوکراین از طریق همکاری با شرکا از جمله برگزاری نشست روز سه‌شنبه نیروهای اعزامی مشترک در لندن است.

نخست‌وزیر انگلیس قرار است میزبان رهبران کشورهای حاشیه شمال غربی روسیه (کشورهای نوردیک) باشد تا راه‌هایی برای مقابله با حمله پوتین رئیس‌جمهور روسیه به اوکراین پیدا کنند. در این گفت‌ وگوها قرار است روش‌هایی برای انزوای اقتصادی روسیه مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

رهبران کشورهای عضو گروهی به رهبری انگلیس متشکل از دانمارک، استونی، فنلاند، ایسلند، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ و سوئد روز سه‌شنبه در لندن برای گفت وگو با یکدیگر دیدار می‌کنند.

دفتر نخست وزیر انگلیس در این خصوص اعلام کرد که انتظار می‌رود رهبران با تمرینات نظامی بیشتر در اقیانوس اطلس شمالی و دریای بالتیک موافقت کنند، ضمن آنکه محور اصلی گفت‌ وگوها جنگ در اوکراین و امنیت انرژی است.

انگلیس در پی جنگ در اوکراین، صدها فرد و نهاد روسی را تحریم کرده و وعده داده واردات نفت را هم از روسیه متوقف می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.